Cloetta combineert drop en chocolade in Choco D’rop
Introductie – Zoetwarenspecialist Cloetta Holland komt met Choco D’rop. Het product combineert twee Hollandse lekkernijen in een verwenproduct, door de oer-Hollandse Venco-drop te voorzien van een laag chocolade.
Met de lancering van het concept d’ropt Venco vernieuwing in de dropcategorie, grapt de fabrikant. Waar Evelien Magnin, Marketing Manager Enjoyment bij Cloetta Holland aan toevoegt: “De introductie van Choco D’rop geeft de relatief behoudende dropcategorie een flinke impuls én een gouden randje. Als marktleider binnen de dropmarkt vonden we het onze rol om te innoveren en onze heerlijk Hollandse drop naar de indulgence wereld van chocolade te brengen.”
De introductie wordt breed ondersteund en afgetrapt met een tv-spot op 15 maart. Magnin daarover: “Met de campagne willen we de consument enerzijds triggeren, en anderzijds meenemen in de uitleg wat het product precies is”. De chocolade die gebruikt wordt als omhulsel van het Venco-dropje is Rainforest Alliance gecertificeerd.
Venco Choco D’rop is er in 5 smaken: Melk, Puur, Wit Salmiak, Melk Anijs en Puur Zout.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cloetta gaat nieuwe duurzame fabriek bouwen
Zoetwaren - Het Zweedse bedrijf Cloetta, fabrikant van bekende snoepmerken als Red Band, Venco en Lonka, is voornemens haar snoep- en dropproductienetwerk te verbeteren met de bouw van een nieuwe fabriek.
Lees berichtNathan Rutjes doet ‘Van Gaaltje’ voor Venco
Campagne - Dropmerk Venco zet voormalig Roda JC-speler en nationale Mister Positivo Nathan Rutjes in om de nieuwe merkcampagne op tv af te trappen. In de TV-commercial, is te zien hoe de voetballer met het opvallende kapsel zijn best doet om zich een beetje verstaanbaar te maken in het Engels. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over. De commercial wordt...
Lees bericht