Coca-Cola Nederland introduceert ijstheemerk Fuze Tea

Fuze Tea Komt in zes verschillende smaken

Introductie – Coca-Cola Nederland introduceert vandaag in Nederland het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Het is de grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar, na de introductie van Coca-Cola Zero.

Met de introductie van Fuze Tea betreedt Coca-Cola de lucratieve groeimarkt van ijsthee in Nederland dat in ons land wordt gedomineerd door Liptonice van concurrent Unilever. Fuze Tea wordt omschreven als  een verrassende fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat. In totaal komen er 6 varianten op de Nederlandse markt, waarvan er 2 (Green Tea en Black Tea Sparkling) speciaal voor de Nederlandse consument zijn ontwikkeld. Fuze Tea is caloriearm en wordt gemaakt op basis van duurzaam ingekocht thee-extract. Het  merk stroomt vanaf vandaag in bij de supermarkten en horecagelegenheden.

Groeisegment

IJsthee is, na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Het ijstheesegment groeide afgelopen jaar met 10 procent. De vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong stijgt. Zes smaken voor de Nederlandse markt

Zes smaken

Fuze Tea is een belangrijke speler binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in maar liefst veertig landen. Fuze Tea is één van de snelst groeiende merken binnen het wereldwijde Coca-Cola portfolio. Speciaal voor de Nederlandse consument heeft Coca-Cola een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Nederlandse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in Nederland verkrijgbaar in zes smaken. Twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon.Duurzaam ingekochte thee

Verkrijgbaarheid

Fuze Tea is straks verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on the go’ locaties en in de horeca en beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 1,5L, 1,25L, 200ml, 250ml en 400ml.

Bron: Coca-Cola Nederland

Auteur: Steffen van Beek