Coca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid: ‘This is Forward’


Duurzaamheid - Onder de naam ‘This is Forward’ lanceert Coca-Cola maandag het actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. Volgens het duurzaamheidsplan moeten in 2025 ambitieuze doelstellingen rond suikerreductie en recycling door het bedrijf zijn behaald. In 2025 moet 50% van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken, waar dit in 2016 nog 34% was. Om bij te dragen aan het terugbrengen van de hoeveelheid zwerfafval in de natuur streeft Coca-Cola ernaar om 100% van haar verpakkingen in te zamelen. Ook zal het gemiddeld gebruik van gerecycled plastic voor PET-flessen meer dan worden verdubbeld tot tenminste 50%. De uitstoot van broeikasgassen door eigen bedrijfsactiviteiten wordt met 50% teruggebracht en vóór 2020 koopt Coca-Cola de belangrijkste grondstoffen uit de land- en bosbouw voor 100% duurzaam in. Dit zijn een paar van de doelstellingen die frisdrankreus Coca-Cola maandag naar buiten heeft gebracht en maandagmiddag worden gepresenteerd aan vertegenwoordigers vanuit de politiek, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Het actieplan voor duurzaamheid geldt voor heel West-Europa en Coca-Cola in Nederland sluit zich hierbij aan. Luisteren “Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren naar onze partners, medewerkers en natuurlijk onze klanten”, zegt country manager Richard Schlasberg van Coca-Cola Nederland. “Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.” Daadkracht Volgens Jaap Wassink, VP & country director Coca-Cola European Partners Nederland gaat This is Forward om daadkracht en concrete doelstellingen. “In Nederland gaan we onder de titel ‘Coca-Cola OPEN’ verder de dialoog aan met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.” Bewust Naast de hoofdthema’s zijn er onder meer doelstellingen op het gebied van klimaat, water en de leveringsketen gedefinieerd. Zo wil Coca-Cola naast productinnovaties door middel van duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen het consumenten gemakkelijker maken om bewust om te gaan met suikerconsumptie. Naast de samenwerking met andere partijen gaat Coca-Cola de kracht van haar merken ook inzetten om mensen te motiveren tot recycling. Bron: @FoodClicks Duurzaamheid - Onder de naam ‘This is Forward’ lanceert Coca-Cola maandag het actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. Volgens het duurzaamheidsplan moeten in 2025 ambitieuze doelstellingen rond suikerreductie en recycling door het bedrijf zijn behaald. In 2025 moet 50% van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken, waar dit in 2016 nog 34% was. Om bij te dragen aan het terugbrengen van de hoeveelheid zwerfafval in de natuur streeft Coca-Cola ernaar om 100% van haar verpakkingen in te zamelen. Ook zal het gemiddeld gebruik van gerecycled plastic voor PET-flessen meer dan worden verdubbeld tot tenminste 50%. De uitstoot van broeikasgassen door eigen bedrijfsactiviteiten wordt met 50% teruggebracht en vóór 2020 koopt Coca-Cola de belangrijkste grondstoffen uit de land- en bosbouw voor 100% duurzaam in. Dit zijn een paar van de doelstellingen die frisdrankreus Coca-Cola maandag naar buiten heeft gebracht en maandagmiddag worden gepresenteerd aan vertegenwoordigers vanuit de politiek, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Het actieplan voor duurzaamheid geldt voor heel West-Europa en Coca-Cola in Nederland sluit zich hierbij aan. Luisteren “Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren naar onze partners, medewerkers en natuurlijk onze klanten”, zegt country manager Richard Schlasberg van Coca-Cola Nederland. “Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.” Daadkracht Volgens Jaap Wassink, VP & country director Coca-Cola European Partners Nederland gaat This is Forward om daadkracht en concrete doelstellingen. “In Nederland gaan we onder de titel ‘Coca-Cola OPEN’ verder de dialoog aan met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.” Bewust Naast de hoofdthema’s zijn er onder meer doelstellingen op het gebied van klimaat, water en de leveringsketen gedefinieerd. Zo wil Coca-Cola naast productinnovaties door middel van duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen het consumenten gemakkelijker maken om bewust om te gaan met suikerconsumptie. Naast de samenwerking met andere partijen gaat Coca-Cola de kracht van haar merken ook inzetten om mensen te motiveren tot recycling. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid