Compass start Food Lab Experience met Lisa Stel


Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is een direct gevolg van de visie van Compass Group: workplace wellbeing realiseren voor zoveel mogelijk bedrijven in Nederland. Als oprichtster van Smarter Food Choices adviseert en begeleidt Stel organisaties in het realiseren van een lekkerder, gezonder, diverser en duurzamer voedselaanbod. Duidelijk is dat een voedzaam en gevarieerd aanbod in het restaurant niet alleen bijdraagt aan de MVO-doelstellingen en het bedrijfsimago, maar ook zorgt voor een vitaliteit bij werknemers. Invloed Werknemers brengen gemiddeld 60% van hun ‘wakkere uren’ door op het werk. Daarnaast wordt ook nog een 25 tot 40 procent van het dagelijkse eten en drinken geconsumeerd op de werkplek, blijkt uit cijfers bij de Compass Group. Het eten binnen een werkomgeving heeft dus een enorme invloed  op de gezondheid en welzijn van de medewerkers, zowel in positieve als in negatieve zin. Het Food Lab Experience moet mensen daarvan nog meer bewust maken. Milieu-impact Recent vond de eerste Food Lab Experience plaats met 14 deelnemers. De dag stond in het teken van inspiratie, kennis en verrassend en duurzaam eten. Het eten was voor 90% vegetarisch en/of veganistisch en omdat de meeste vegetarische producten ook een lagere footprint hebben, was de milieubesparing van de groep  260 liter water, 152 kilometer autorijden en 1540 gram dierenvlees. Ook omdat de groep bijna geen zuivel of vlees hadden gegeten. Bron: @FoodClicks Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is een direct gevolg van de visie van Compass Group: workplace wellbeing realiseren voor zoveel mogelijk bedrijven in Nederland. Als oprichtster van Smarter Food Choices adviseert en begeleidt Stel organisaties in het realiseren van een lekkerder, gezonder, diverser en duurzamer voedselaanbod. Duidelijk is dat een voedzaam en gevarieerd aanbod in het restaurant niet alleen bijdraagt aan de MVO-doelstellingen en het bedrijfsimago, maar ook zorgt voor een vitaliteit bij werknemers. Invloed Werknemers brengen gemiddeld 60% van hun ‘wakkere uren’ door op het werk. Daarnaast wordt ook nog een 25 tot 40 procent van het dagelijkse eten en drinken geconsumeerd op de werkplek, blijkt uit cijfers bij de Compass Group. Het eten binnen een werkomgeving heeft dus een enorme invloed  op de gezondheid en welzijn van de medewerkers, zowel in positieve als in negatieve zin. Het Food Lab Experience moet mensen daarvan nog meer bewust maken. Milieu-impact Recent vond de eerste Food Lab Experience plaats met 14 deelnemers. De dag stond in het teken van inspiratie, kennis en verrassend en duurzaam eten. Het eten was voor 90% vegetarisch en/of veganistisch en omdat de meeste vegetarische producten ook een lagere footprint hebben, was de milieubesparing van de groep  260 liter water, 152 kilometer autorijden en 1540 gram dierenvlees. Ook omdat de groep bijna geen zuivel of vlees hadden gegeten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid