CoolBest vanaf maart in nieuwe plant-based pakken


Introductie – De vruchtensappen van Coolbest komen vanaf maart in nieuwe plant-based pakken. De nieuwe pakken genereren een CO2-vermindering van 43% bij 1-literpakken en ruim 50% op 1,5 literplakken. Deze vermindering is te vergelijken met 3 miljoen kilometer autorijden, oftewel 75 rondjes met de auto om de wereld, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar levert het merk met de introductie een forse bijdrage aan een duurzamere toekomst. De effecten van de nieuwe verpakking zijn berekend door het Duitse onderzoeksbureau Ifeu (Institut für Energie- und Umweltforschung) in opdracht van de verpakkingsleverancier van CoolBest, SIG. Volgende stap Met de overgang naar plantaardige verpakkingen zet CoolBest de volgende grote stap richting duurzaamheid. Het merk werkt al jaren intensief samen met de fruitleveranciers om duurzaam fruit te telen, dat wordt gebruikt in de sappen. Ook aan de plant-based verpakkingen werd achter de schermen lange tijd gewerkt voordat ze daadwerkelijk in gebruik konden worden genomen. Restmateriaal Bij de nieuwe verpakkingen zijn de plastic lagen, die in alle drankkartons zitten, nu vervangen door plant-based plastic. Gekozen is voor materiaal dat afkomstig is van houtresten: tallolie. Dit restmatriaal krijgt door de toepassing een tweede leven. Conventioneel plastic wordt van petroleum gemaakt, een fossiele brandstof die schaarser wordt. “Ons volgende doel is om in 2020 alleen nog maar 100% duurzaam geteeld fruit te gebruiken,’ vertelt Sabine Blom, Marketing Manager bij CoolBest. De sinaasappels, kersen en aardbeien zijn al 100% duurzaam, maar het streven is om in 2020 alle fruitsoorten volledig duurzaam te telen. Bron: @FoodClicks Introductie – De vruchtensappen van Coolbest komen vanaf maart in nieuwe plant-based pakken. De nieuwe pakken genereren een CO2-vermindering van 43% bij 1-literpakken en ruim 50% op 1,5 literplakken. Deze vermindering is te vergelijken met 3 miljoen kilometer autorijden, oftewel 75 rondjes met de auto om de wereld, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar levert het merk met de introductie een forse bijdrage aan een duurzamere toekomst. De effecten van de nieuwe verpakking zijn berekend door het Duitse onderzoeksbureau Ifeu (Institut für Energie- und Umweltforschung) in opdracht van de verpakkingsleverancier van CoolBest, SIG. Volgende stap Met de overgang naar plantaardige verpakkingen zet CoolBest de volgende grote stap richting duurzaamheid. Het merk werkt al jaren intensief samen met de fruitleveranciers om duurzaam fruit te telen, dat wordt gebruikt in de sappen. Ook aan de plant-based verpakkingen werd achter de schermen lange tijd gewerkt voordat ze daadwerkelijk in gebruik konden worden genomen. Restmateriaal Bij de nieuwe verpakkingen zijn de plastic lagen, die in alle drankkartons zitten, nu vervangen door plant-based plastic. Gekozen is voor materiaal dat afkomstig is van houtresten: tallolie. Dit restmatriaal krijgt door de toepassing een tweede leven. Conventioneel plastic wordt van petroleum gemaakt, een fossiele brandstof die schaarser wordt. “Ons volgende doel is om in 2020 alleen nog maar 100% duurzaam geteeld fruit te gebruiken,’ vertelt Sabine Blom, Marketing Manager bij CoolBest. De sinaasappels, kersen en aardbeien zijn al 100% duurzaam, maar het streven is om in 2020 alle fruitsoorten volledig duurzaam te telen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht



Karma Kebab opent eerste vaste horecalocatie in Utrecht

Horeca – Bekendheid heeft Karma Kebab met de veelkleurige plantaardige gerechten gekregen door de deelname aan verschillende festivals. Nu krijgt het plant-based concept een eigen vaste horecalocatie. In Utrecht, in een fietsdepot aan de Kanaalweg. De vestiging in Utrecht is de eerste van de 10 vestigingen die het bedrijf de komende 2 jaar wil gaan openen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid