Drie Coca-Cola-producten voortaan in gerecycled plastic
Duurzaam - Coca-Cola in Nederland maakt bekend dat de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Doel is om begin 2020 in heel West-Europa met deze drie merken over te stappen. Vanaf dat moment zal er elk jaar 9.000 ton nieuw plastic worden bespaard. In Nederland is Chaudfontaine vanaf oktober als eerste merk beschikbaar in 100% rPET, de andere twee merken volgen later dit jaar. rPET wil zeggen dat de fles volledig gemaakt is van gerecycled plastic afkomstig uit door de consument gebruikte en ingezamelde (fris)drankflessen. Met Chaudfontaine alleen al zal er hierdoor jaarlijks in Nederland 4.400 ton nieuw plastic worden bespaard. Naast de PET-flessen kijkt Coca-Cola ook naar mogelijkheden om de secundaire verpakkingen verder te verduurzamen, zo zullen vanaf oktober ook de omverpakkingen van de multipacks Chaudfontaine gemaakt zijn van 100% gerecycled plastic. Minimaal 50% Coca-Cola werkt toe naar de doelstelling om tegen 2025 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic. Waar mogelijk probeert Coca-Cola extra stappen te zetten om de hoeveelheid gerecycled plastic in haar verpakkingen te verhogen. Daarom wordt dit jaar de stap gezet om naast Chaudfontaine ook met de merken Honest en GLACÉAU Smartwater over te gaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: “We blijven met al onze 15 merken continu in ontwikkeling. Zo verkopen we in Nederland sinds vorige maand Sprite in een transparante fles, waardoor het materiaal beter kan worden gerecycled tot een nieuwe fles.” Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Duurzaam - Coca-Cola in Nederland maakt bekend dat de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Doel is om begin 2020 in heel West-Europa met deze drie merken over te stappen. Vanaf dat moment zal er elk jaar 9.000 ton nieuw plastic worden bespaard. In Nederland is Chaudfontaine vanaf oktober als eerste merk beschikbaar in 100% rPET, de andere twee merken volgen later dit jaar. rPET wil zeggen dat de fles volledig gemaakt is van gerecycled plastic afkomstig uit door de consument gebruikte en ingezamelde (fris)drankflessen. Met Chaudfontaine alleen al zal er hierdoor jaarlijks in Nederland 4.400 ton nieuw plastic worden bespaard. Naast de PET-flessen kijkt Coca-Cola ook naar mogelijkheden om de secundaire verpakkingen verder te verduurzamen, zo zullen vanaf oktober ook de omverpakkingen van de multipacks Chaudfontaine gemaakt zijn van 100% gerecycled plastic. Minimaal 50% Coca-Cola werkt toe naar de doelstelling om tegen 2025 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic. Waar mogelijk probeert Coca-Cola extra stappen te zetten om de hoeveelheid gerecycled plastic in haar verpakkingen te verhogen. Daarom wordt dit jaar de stap gezet om naast Chaudfontaine ook met de merken Honest en GLACÉAU Smartwater over te gaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: “We blijven met al onze 15 merken continu in ontwikkeling. Zo verkopen we in Nederland sinds vorige maand Sprite in een transparante fles, waardoor het materiaal beter kan worden gerecycled tot een nieuwe fles.” Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht