Duitse formule MyMuesli opent eerste vestigingen in Amsterdam en Utrecht

De Duitse formule MyMuesli doet in Europa vooral online goede zaken, maar breidt nu met de eerste winkels uit in Nederland

Convenience - De Duitse muesliformule MyMuesli opent nog voor het einde van het jaar de eerste twee vestigingen in Nederland. Een tijdelijke MyMuesli komt in Amsterdam, een permanente winkel opent in Utrecht.

Dit valt op te maken uit berichtgeving van het Duitse Lebensmittel Zeitung en Immobilien Zeitung. Nu.nl bericht dat de Utrechtse MyMuesli vestiging eind november opent aan de Lange Elisabethstraat 6. De muesliformule werd in 2007 in Duitsland opgericht door drie studievrienden en breidde de afgelopen tien jaren haar positie steeds verder uit, zowel online als in retail. Bij de start van de onderneming werden kant-en-klare biologische muesligerechten en snacks louter via de webshop verzonden in Duitsland. In 2012 openden de eerste fysieke MyMuesli vestigingen en werd er een start gemaakt met de verkoop van de producten in Duitse supermarkten, onder meer bij Edeka. Op dit moment telt MyMuesli meer dan 50 zelfstandige vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. Hier komt volgens Lebensmittel Zeitung nog voor het einde van het jaar Nederland bij met een vestiging in Utrecht, de eerste in Nederland, en een tijdelijke vestiging in Amsterdam. Ook zijn er vergevorderde plannen voor uitbreiding naar de Britse hoofdstad Londen.

Koffie
In winkels van MyMuesli kunnen consumenten ter plekke versbereide grotere en kleinere gerechten en tussendoortjes op basis van muesli eten of meenemen voor onderweg en thuis. Er is keuze uit zo’n tachtig biologische ingrediënten waarmee de muesli ter plaatse vers wordt samengesteld. Naast het op wens samenstellen van de eigen favoriete bio-muesli mixen, is er een keuze uit vijftien reeds bereidde populaire varianten. Hieronder zijn varianten voor sporters, kinderen en voor mensen met speciale dieetwensen. In Duitsland heeft MyMuesli niet alleen zelfstandige winkels in eigen beheer, in München test de onderneming aan de Viktualienmarkt een caféconcept waar naar muesli ook koffie en thee wordt geserveerd. Een aantal Duitse filialen biedt ook de mogelijkheid online bestelde muesli in de winkel af te halen. Volgens mede-oprichter Max Wittrock is de online verkoop van biologische muesliproducten van MyMuesli verantwoordelijk voor ruim 50 procent van de omzet van het bedrijf.

Bron: Lebensmittel Zeitung/@FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk