Food-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca
Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.
De mixen zijn lang houdbaar, zitten vol eiwit en zijn gemakkelijk te customizen, volgens Greenforce. Met de bulkmixen kunnen restaurants snel en gemakkelijk een plantaardige burger of gehaktbal met eigen twist op het menu zetten. Op het platform kunnen horecaondernemers de bulkmixen bestellen in de varianten burger, gehakt, gehaktbal, ei, schnitzel en smeerworst.
Minder verspilling
Greenforce heeft de ambitie marktleider te worden van plantaardige alternatieven binnen Europa. Het bedrijf kent verschillende prominente investeerders, zoals profvoetballer Thomas Müller en Duitse TV presentator Joko Winterscheidt. Op het B2B-platform biedt Greenforce een selectie uit hun consumentenassortiment aan in voordelige bulkverpakking: de Easy Mix Hamburger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Ei, Easy Mix Smeerworst en Easy Mix Schnitzel. De poedermixen zijn lang houdbaar en omdat je zelf bepaalt hoeveel je produceert voorkom je voedselverspilling. Daarnaast maken de mixen het mogelijk gemakkelijk te variëren door verschillende kruiden te gebruiken. Naast een klassieker met augurk, tomaat en ketchup, kun je bijvoorbeeld ook variëren met een special met garam masalakruiden of (vegan) mozzarella en basilicum. Bij restaurant Boes en Beis in Amsterdam staat de Greenforce burger al langer op het menu, eigenaar Rob: “Een plantaardige burger is soms lastig omdat we er te veel inkopen of ze helemaal zelf moeten maken. Met de poedermixen is een plantaardige burger bereiden voor ons makkelijk en leuk: omdat de poeders zo lang houdbaar zijn bepalen we per dag hoeveel burgers we maken en welke extra touch we er aan toevoegen”.
Bron: Greenforce/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees bericht