Foodie’s Micromarkets Selecta krijgen AH to go-assortiment
Formulenieuws - Albert Heijn en Selecta Nederland bundelen de krachten met onbemande Albert Heijn to go. De onbemande Foodie’s Micromarkets gaan voortaan het vernieuwde en vers assortiment van AH to go aanbieden. Beide partijen willen volgend jaar gezamenlijk 100 locaties openen
Biede bedrijven geven aan dat er door de samenwerking een nieuw concept ontstaat waarmee beide partijen inspelen op de behoefte van gevarieerd en gezond eten op de werkvloer. Selecta heeft een sterk netwerk binnen bedrijven en instellingen en via het assortiment van AH to go kan op elke gewenste locatie ingespeeld worden met het productaanbod.
Beide bedrijven zien mogelijkheden voor groei. In 2021 openen Selecta en Albert Heijn op minimaal 100 kantoorlocaties in Nederland een onbemande Albert Heijn to go om in de jaren daarna gezamenlijk verder uit te breiden, zo laten zij weten. Naast kantoren leent deze onbemande Albert Heijn to go zich goed voor bijvoorbeeld ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.
Veranderende behoefte
Onderzoek van Selecta laat zien dat de kantooromgeving sterk verandert. Het kantoor wordt dé plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken. Een zogenoemde ‘Grab & Go micromarket’ waar klanten op elk moment van de dag verse en gevarieerde producten kunnen vinden, sluit daarbij aan. Selecta startte vorig jaar met de eerste locatie van Foodie’s Micromarket. Jan Marck Vrijlandt, MD Benelux bij Selecta: “Naast de veranderende functie zien we dat werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn op kantoor. Deze trend stelt andere eisen aan het aanbod van food and beverage op de werkvloer. Dit betekent dat werknemers 24/7 toegang moeten hebben tot gevarieerd en gezond eten en drinken.”
Out-of-Homemarkt
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “Wij willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Om de hoek, onderweg en online. Met lekker en gevarieerd eten, altijd waar voor je geld en veel gemak. Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog volop mogelijkheden om ons netwerk verder uit te breiden. Met dit vernieuwende Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ahold Delhaize wil Claude Sarrailh als opvolger van Wouter Kolk
Opvolging - Ahold Delhaize is voornemens om de van het Duitse Metro afkomstige Claude Sarrailh te benoemen tot eindverantwoordelijke voor Europa en Indonesië. Daarmee is de Fransman Sarrailh de opvolger van Wouter Kolk, die eerder dit jaar zijn vertrek bij Ahold Delhaize aankondigde.
Lees berichtAlbert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht