Foodservicesector organiseert campagne voor cateraars


Campagne – ‘Samenlunchen’ heet het initiatief dat vandaag bekend is gemaakt in een uitzending van Foodservice XS. Het gaat om een campagne die door Unilever Food Solutions is geïnitieerd en mensen weer het vertrouwen moet geven de kantine te bezoeken. Inmiddels wordt de campagne die de cateringbedrijven ondersteunt door zo'n 15 foodservicebedrijven gesteund.

De campagne bestaat uit ludieke slogans zoals ‘Take my bread away’ en ‘Laat die tosti ham-kans niet liggen’ moet consumenten zowel online als offline triggeren om weer samen bij de cateraar te lunchen. "Met gepersonaliseerde e-cards kunnen ze collega’s uitnodigen om elkaar te treffen in de cateringlocatie. Bij elke verstuurde uitnodiging maken ze kans op een van de 1000 gratis lunches voor twee personen”, aldus Sharon Reijmers, salesverantwoordelijke bij Unilever Food Solutions.

Voor de deelnemende bedrijven is allerhande POS-materiaal beschikbaar. Volgens de initiatiefnemers hebben zich al diverse cateraars aangemeld om de campagne verder te ondersteunen. Het zou daarbij gaan om een tiental cateraars, die samen meer dan 1000 locaties hebben.

Mediabudget

De landelijke campagne moet consumenten stimuleren om - op veilige afstand - weer samen te lunchen, of om lunch af te halen bij hun cateraar op werk of op school. In het najaar, na de zomervakantie, gaat de campagne van start. Er is een mediabudget beschikbaar met een potentieel van zo’n 10 miljoen impressies.

Steun

Bedrijven achter de campagne zijn onder andere Coca-Cola, FrieslandCampina, Red Bull, Spa, Vrumona en Van Geloven, maar ook merken als Santa Maria, Bresc en Johma steunen de actie. Andere bedrijven worden opgeroepen de actie te ondersteunen.

Update 16-7-2020

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid