Garden Gourmet introduceert alternatief voor foie gras


Voie Gras is te gebruiken op een toastje, maar past ook in een hoofdgerecht

Introductie - Nestlé blijft het assortiment van plantaardige producten uitbreiden en introduceert nu in Nederland Voie Gras, een plantaardig alternatief voor foie gras. Voie Gras werd vorig jaar al geintroduceerd in Zwitserland.

Voie gras heeft volgens Nestlé een rijke, boterachtige smaak met een uitgebalanceerde mix van plantaardige ingrediënten, waaronder shea butter en soja. Het product is verfijnd met misopasta en een beetje truffelolie. De Voie Gras is te gebruiken op een toastje, maar past ook in een hoofdgerecht. Valerie van Schaick, Business Executive Officer Food Benelux bij Nestlé: “We willen iedereen inspireren om te variëren met plantaardige gerechten. Voie Gras is een feestelijk product waarmee mensen deze feestdagen kunnen genieten van de luxe beleving van foie gras, maar dan plantaardig."

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid