GemaQ bundelt krachten met Menuez-platform


Tankstationondernemers kunnen voortaan hun POS-materialen en narrowcasting input eenvoudig downloaden

Petrol – Coöperatieve retail-inkooporganisatie GemaQ heeft per juni 2023 alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. De samenwerking moet de meer dan 200 petrol- en retailondernemers bij GemaQ ondersteunen bij het vergroten van hun zichtbaarheid en de verkoop van het assortiment.

Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen de aangesloten GemaQ-leden gemakkelijk POS-materialen voor productactivaties opmaken en bestellen zoals posters, raamfolie, kleding en flyers. Menuez heeft daarvoor een op maat gemaakt GemaQ-platform ingericht. Op het platform zijn ook schappenplannen, landelijke spaaracties en beeldmateriaal eenvoudig te downloaden. De meeste items zijn daarnaast per locatie aan te passen en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten.

Ook krijgen de ondernemers reminders van acties via het platform, zoals het broodje van de maand. Menuez verzorgt vervolgens het op maat gemaakte POS-materiaal en de narrowcasting-input voor de campagnes in de look en feel van GemaQ. Door de marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, wil GemaQ het de tankstations nog gemakkelijker maken om hun zichtbaarheid en sales te vergroten. Letteke van der Kruk, directeur GemaQ: “De petrol- en retailsector wordt méér dan ooit uitgedaagd om goed en vlot in te spelen op veranderend consumentengedrag. Tankstations zijn heel goed in staat in te spelen op deze wensen, maar kunnen hier wel ondersteuning bij gebruiken en dat is precies wat wij doen. De automatisering zorgt voor meer efficiëntie en sneller schakelen, en we krijgen tegelijkertijd meer inzicht in het daadwerkelijke gebruik van alle promotiematerialen.”

Resultaten vergroten

“De personalisatie en productie van POS-materialen en marketingcampagnes is waarin we ons met Menuez onderscheiden. Wij hopen daarom door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline marketingexpertise de resultaten van de lokale promotieactiviteiten bij de leden van GemaQ te vergroten,” aldus Gijs Verbaten, eigenaar van Menuez.

Bron: GemaQ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



TotalEnergies Bijleveld eerste Circle K store in Nederland

Tankstation – Het TotalEnergies station Bijleveld aan de A12 ter hoogte van Harmelen is voorzien van het Circle K store concept en is hiermee de eerste in Nederland. In slechts zeven dagen is de shop volledig omgebouwd en zijn de wereldwijd succesvolle Shop-, Food-, Drinks- & Coffee-concepten van het merk Circle K gelanceerd.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht

Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht



Gertie en Ron al 25 jaar het gezicht van Bufkes

Formulenieuws - 25 jaar geleden startten Gertie en Ron Groenendijk-Leijs het allereerste Bufkes restaurant in het Corio Center te Heerlen. Inmiddels staat de teller bij Bufkes op ruim 20 restaurants en ruim 20 shop-in-shop franchisevestigingen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid