Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland
Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.
“De eerste Nederlandse Casper komt niet in een achterafstraatje, maar volledig zichtbaar in het straatbeeld”, zegt Matthias Laga, een van de drie oprichters. Casper is een knipoog naar het bekende spookje. Naast Matthias Laga zijn Zhong Xu en Peter Van Praet de initiatiefnemers van de formule.
Tien virtuele foodconcepten
Casper telt per locatie tien virtuele horecaconcepten binnen de keukenmuren, die uiteenlopend zijn in smaakvoorkeuren. Laga: “Dat maakt het mogelijk voor mensen thuis om in één bestelling meerdere wensen in te vullen. Het menu biedt immers voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager”.
Binnen 30 minuten bezorging
De bezorging wordt geregeld door Uber Eats, Thuisbezorgd en Deliveroo. Laga: “Zij zorgen ervoor dat de gerechten binnen dertig minuten worden bezorgd.” Casper had in 2021 een omzetgroei van 210 procent en leverde meer dan 230.000 gerechten. Voor Slingshot Ventures uit Amsterdam, ondernemers Zhong Xu en Jan Hollez van Deliverect en Jürgen Ingels van Smartfin reden om de keten groeikapitaal te verschaffen en de stap naar andere landen te laten maken. Casper breidt in het derde kwartaal van dit jaar in Nederland uit naar Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Utrecht en Lille krijgt de eerste locatie in Frankrijk. In het vierde kwartaal volgt Luxemburg.
(In de aankomende uitgave van @FodClicks meer over de plannen van Casper. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Frans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtDeliverect verstevigt marktpositie met Tabesto
Overname – Deliverect, een techbedrijf dat restaurants helpt succesvol te zijn bij online maaltijdbezorging, heeft de overname aangekondigd van Tabesto, leverancier van all-in-one bestel- en betaalkiosken voor restaurants en fastfoodketens.
Lees berichtPizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd
Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.
Lees berichtAd Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s
Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan het Stadhuisplein in Rotterdam.
Lees berichtVakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens
Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees bericht