Grolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Duurzaamheid en circulariteit zijn ook bij Grolsch belangrijke aandachtspunten bij het ontwerpen en ontwikkelen van de verpakkingen, zo ook bij de nieuwe kratten. Joost Nawijn, Packaging Material Development Specialist bij Grolsch: “We hebben het krat niet alleen een nieuw, fris design gegeven, maar ook ingericht op de toekomst. Zo hebben we ribbels en reliëf toegevoegd, zodat stickers makkelijk te verwijderen zijn en de kratten langer mooi blijven.”
De nieuwe kratten stromen vanaf deze week gefaseerd in de markt. Omdat de oude kratten gerecycled worden, kan het wel enige tijd duren voor er alleen nog maar nieuwe kratten te vinden zijn.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food
Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtHAK kiest voor kartonnenverpakking van SIG
Introductie - HAK heeft als eerste groenteproducent gekozen voor SIG Terra Forest-based polymeren. De nieuwe kartonnenverpakkingen van HAK is duurzaam en speelt in op de algemene wens naar meer duurzamere verpakkingen.
Lees berichtSamenwerking Peroni Nastro Azzurro 0.0% met Ferrari
Bier - Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, waartoe ook Grolsch behoort, heeft een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Lees bericht