Hart voor de Horeca Award uitgereikt aan Frans Hazen


Hotelier Frans Hazen heeft de Hart voor de Horeca Award ontvangen uit handen van Ricardo Eshuis, directeur van SVH

Persoonlijk – Hotelier Frans Hazen heeft de Hart voor de Horeca Award ontvangen uit handen van Ricardo Eshuis, directeur van SVH. De uitreiking vond plaats tijdens de overdracht van de dagelijkse leiding van Grand Hotel De Draak in Bergen op Zoom. Hazen heeft hier 40 jaar de leiding gehad.

Hazen over het ontvangen van de award: "Je krijgt me niet snel stil, maar deze waardering is iets waar ik stil van wordt. En ik kan je verzekeren dat tot het moment ik mijn laatste adem uitblaas, blijft mijn hart voor de horeca slaan."

Hazen verloor zijn hart aan Grand Hotel De Draak in 1968 als leerlingkok. Zijn hartenwens ging pas echt in vervulling toen hij eigenaar werd op 6 december 1984. Hazen heeft altijd geïnvesteerd in medewerkers, omdat hij voor hen aantrekkelijk wilde zijn. Hazen ziet dat ook als de sleutel voor een gezonde en mooie branche en voor het bedrijf. Medewerkers blijven boeien en binden, ook door in te spelen op wensen van verschillende generaties. Medewerkers willen tegenwoordig veel meer dan vroeger tijd voor zichzelf. Dus maakt Hazen het mogelijk dat medewerkers binnen de Draak in het roostersysteem zelf aangeven wanneer ze vrij willen. Of op zaterdagavond stappen: geen probleem, dan geen vroege shift op de zondag.

Leerbedrijf

Hotel De Draak is niet alleen een aantrekkelijke werkgever: het bedrijf kwam in de top 3 Beste Leerbedrijf Horeca in 2023 en werd medewerker Christian Veldman uitgeroepen tot Beste Leermeester Horeca. Deze wedstrijd leverde het bewijs van de succesformule van Hazen. Als persoon en ondernemer maakte hij een onuitwisbare indruk op de jury. Het spreekt tot de verbeelding dat de opvolger van Hazen, Imad El Khalfioui, zelf als 15-jarig jongetje als afwashulp is begonnen bij De Draak en na op diverse plekken op de wereld te hebben gewerkt ervoor heeft gekozen terug te gaan naar Bergen op Zoom. Daar is hij door Hazen voorbereid op deze mooie job als general manager en heeft hij nu het stokje overgenomen. “Dit en nog veel meer typeert Frans Hazen als ondernemer en mens: vuur, visie en kwaliteit. Dat kan alleen maar als je een horecahart hebt”, aldus Ricardo Eshuis, directeur SVH.

Daarom is Frans Hazen door SVH onderscheiden met de award Hart voor de Horeca. Namens SVH danken wij hem voor zijn hartverwarmende inzet voor onze sector. Het Hart voor de Horeca is bedoeld om iemand in het zonnetje te zetten die zich onderscheidt door zich in te zetten voor de horeca, het vak uitdraagt als een ambassadeur en daarnaast werkt in de branche.

Bron: SVH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’

Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...

Lees bericht


HANOS wil verduurzamen en niet alleen het assortiment

Groothandel – Achter de schermen is horeca groothandel HANOS volop bezig met het verduurzamen van het bedrijf. Maar omdat de groothandel niet zo vaak naar buiten treedt, is dat lang niet voor iedereen zichtbaar. Aileen Jones van HANOS en de groothandel zelf willen daarin verandering brengen. Waarom? Omdat je best mag laten zien wat je als bedrijf doet voor je klanten...

Lees bericht

Neuromarketing kan ondernemer en marketeer helpen

Bijeenkomst - Neuromarketing is het vakgebied waarbij inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Hiermee kan je gebruik maken van het onbewuste in het menselijk brein. Tijdens een onlangs gehouden bijeenkomst over (on)bewuste beïnvloeding van Trema Foodnetwerk leerden Tim Zuidgeest en Elles van der Vleuten de aanwezigen met welke handige toepassingen we, in ons...

Lees bericht

Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s

Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan  het Stadhuisplein in Rotterdam.

Lees bericht


Vakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens

Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid