'Help de Horeca' levert ruim 3,7 miljoen op
Coronasteun - Ruim 80.000 waardebonnen zijn er verkocht voor de actie 'Help de Horeca'. Daarmee heeft het initiatief om de horeca te steunen in coronatijd in ruim elf weken maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd. De actie is deze week geëindigd.
Het einde van de coronacrisis is weliswaar nog niet in zicht, maar gasten kunnen inmiddels wel weer genieten van hun favoriete restaurant of café en de aanschafte waardebonnen verzilveren. De actie was bedoeld bij de start van de sluiting van de horeca om de 8000 horecazaken in Nederland financieel te steunen.
Samen sterker
De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn nog altijd enorm en veel ondernemers staan voor lastige keuzes als het gaat om ontslagen of faillissementen. Toch heeft het initiatief ‘Help de Horeca’ voor veel bedrijven een verschil kunnen maken, schrijft Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Ondernemers werden voor een deel gecompenseerd door overheidsmaatregelen, maar de vaste lasten liepen wel door. Het kopen van waardebonnen via het platform www.helpdehoreca.nl zorgde er toch voor dat ondernemers inkomsten hadden. De bonnen – in feite een vooruitbetaalde reservering – kunnen nu de eet- en drinkgelegenheden weer open zijn, worden verzilverd door gasten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht