Horeca, cultuur mogelijk toch tot 22.00 uur open’


Politiek – Hoewel de persconferentie met de definitieve beslissingen over de coronamaatregelen pas dinsdagavond is, heeft het kabinet, volgens diverse media, besloten dat de horeca en de cultuursector onder voorwaarden tot 22.00 uur open mag blijven.

Het OMT-adviseerde vrijdag een sluiting om 20.00 uur, maar het kabinet zou daarvan af willen wijken. Voor toegang tot de horeca of theater geldt dan wel 3G , dat wil zeggen bezoekers moeten gevaccineerd zijn of een herstelbewijs kunnen tonen, of een negatieve test kunnen tonen. Ook geldt de verplichting van een mondkapje bij rondlopen. De versoepelingen zouden woensdag ingaan.

Ook bij sportwedstrijden - zowel binnen als buiten – mag weer publiek komen, zij het dat het wel gemaximeerd is. Met de versoepelingen kunnen ook evenementen weer. Voor binnenevents zou een maximum gelden van 1250 en voor buitenactiviteiten zou het gaan om een derde van de capaciteit.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid