Hutten horecapartner bij Floriade Expo 2022
Event - Op 14 april 2022 is het zover en openen de poorten van Floriade Expo 2022. De wereldtuinbouwtentoonstelling laat bezoekers proeven, ruiken, voelen en genieten van innovatieve ideeën en oplossingen. Hutten is deze editie een van de F&B partners en neemt bezoekers met het horecaconcept ROOTS mee op een culinaire smaakreis met de nadruk op meer plantaardige gerechten.
Floriade is een wereldtuinbouwtentoonstelling en vindt eens in de tien jaar in Nederland plaats. Het thema van deze editie is ‘Growing Green Cities’. Innovators uit binnen- en buitenland presenteren oplossingen om steden leuker, mooier en duurzamer te maken op het gebied van groen, voedsel, gezondheid en energie. Hutten is door Floriade benaderd als een van de horecapartners. Tijdens deze halfjaar durende Expo gaat Hutten er restaurant ROOTS, een horeca-uitgifte en alle (VIP) events verzorgen. Collin Schoonens, directeur Horeca, Meetings & Events bij Hutten is trots op de samenwerking: “We zien het als een uitdaging om met een passend concept zowel de professionele bezoekers als de leisure gast van gezond en lekker eten te voorzien. Daarnaast sluit onze missie richting een klimaatneutrale organisatie heel goed aan bij de duurzame en innovatieve ambities van Floriade.”
ROOTS
Voor de invulling van het concept werkt Hutten samen met creative label Today and Tomorrow (TNT). Schoonens: “Het resultaat is een concept dat verleden, heden en de toekomst met elkaar verbindt. ROOTS gaat terug naar de kern, de herkomst, en legt een link naar de toekomst, naar 2050. Dat is het moment waarbij wij anders met onze planeet moeten omgaan. Zo zal het gebruik van dierlijke eiwitten verminderd moeten worden. Wij werken in het restaurant daarom met gerechten met plantaardige eiwitten en gebruiken geen dierlijke eiwitten.”
Bron: Hutten/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtThe Tosti Club zet eerste stappen in leisure-omgeving
Leisure – Jumpsquare Group gaat een samenwerking aan met The Tosti Club. De tosti’s zijn een aanvulling op het menu van de 22 trampolineparken in Nederland, waarvan 18 parken tot de groep behoren en vier parken franchise zijn.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees bericht