Ikea Amsterdam opent vernieuwd restaurant
Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks Formulenieuws - Ikea Amsterdam heeft een wereldprimeur. Het vandaag geopende restaurant is de eerste ter wereld, zowel qua inrichting als aanbod. Het nieuwe restaurantconcept moet klanten nog meer inspireren om gezonder en duurzamer te eten. Het restaurant is open en toegankelijk ingericht en heeft verschillende stations waar smoothies en sandwiches worden aangeboden. De typisch Ikea-gerechten zoals de salades met vegetarische balletjes worden daarin ook aangeboden. Net als het flatbread met zalm. Andere belangrijke vernieuwing van de horecagelegenheid is dat de gerechten ter plekke worden bereid. Doordat het in het zicht van de klant wordt bereid is er ook meer contact mogelijk tussen klant en medewerker. Duurzaamheid Daarnaast speelt het warenhuis in op duurzaamheid. Zowel in de samenstelling van gerechten als in het interieur is rekening gehouden met milieuaspecten. Zo is in het interieur gekozen voor natuurlijke materialen, ledverlichting, inductiekookplaten en afzuigkappen die pas werken als dat noodzakelijk is. En is rekening gehouden met de afvalstromen. Coffee Bar De locatie heeft ook de Coffee Bar. In navolging van de, eerder in juni dit jaar, gestarte pilot in Utrecht. In deze koffiehoek niet alleen door barista’s vervaardigde koffievariëteiten, maar ook andere dranken en snacks. Het restaurant telt in de nieuwe situatie bovendien 120 zitplaatsen extra. Bron: Ikea/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wijnbar Hemel & Aarde geopend in Utrecht
Horeca - De liefde voor wijnen is bij Restaurant Hemel & Aarde al jaren in ieder glas te proeven. Dar is nu een tweede plek bijgekomen. Het team achter het Utrechtse restaurant opende deze week de wijnbar, een plek om wijnen te proberen en te ontdekken.
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees bericht