Inspireren centraal op Convenience in Actie


Beurzen – De eerste dag van de beurs Convenience in Actie van Lekkerland werd ondanks het mooie weer en de voetbalkrakers Utrecht-Feyenoord en  Ajax-PSV goed bezocht. Maar of het aan deze omstandigheden lag of dat de petrolwereld ook in volle hevigheid aan het veranderen is, opvallend was wel het grote aantal vrouwen op de eerste dag. Blijkbaar krijgen zij bij de zelfstandige tankstationbedrijven stilletjes aan steeds meer te zeggen over de invulling van het assortiment in de tankshop. En terecht, want niet alleen tanken er steeds meer vrouwen, omdat hun participatie op de arbeidsmarkt toeneemt, ook steeds meer vrouwen bezoeken er een tankshop. En niet alleen de shops langs de snelwegen, ook andere locaties, die steeds vrouwvriendelijker worden ingericht. Naast gezinnen en vrouwen met kinderen waren er op de beurs dan ook diverse ondernemende vrouwen die zich volop oriënteerden op het aanbod. En te zien is er veel. Niet alleen nieuwe producten zoals de icecoffees van Alpro, nieuwe smaakvarianten en verpakkingseenheden van de frisdrankmerken Fuse, Spa, Coolbest, Lipton en Aquarius, maar ook een enorm aanbod in talloze veganproducten en andere bites. Zelfs de zoetwarenfabrikanten zijn volop aan het innoveren en hebben allemaal de focus op suiker- en glutenvrij. En eerlijk is eerlijk, de techniek is zodanig verbeterd dat er weliswaar smaakverschil zijn met de reguliere producten, maar de verschillen wel zijn geminimaliseerd. Inspiratie Maar de beurs zou te kort gedaan worden als die wordt afgerekend op het aantal nieuwe producten. Nog belangrijker is het feit dat bezoekers op talloze plaatsen worden geïnspireerd. Diverse toeleveranciers tonen met een selectie uit hun assortiment aan op welke wijze zij medewerkers kunnen ondersteunen met de productie of in de presentatie. Want alleen het product op zich, is niet de redding van een locatie, maar de wijze waarop producten gecombineerd en gepresenteerd worden is van belang. De combinatie leggen in aanbod van verschillende partijen zorgt vaak voor een betere marge. En omdat op veel plaatsen bij ondernemers creativiteit door krapte op de arbeidsmarkt moeilijk is te vinden in de bakery of keuken, zijn toeleveranciers in toenemende mate bezig met het inspireren van ondernemers en medewerkers. Want een standaard borrelplankje heeft zijn prijs bij de consument, maar weet je een borrelhap aan te kleden met een mini-tosti of met broodjes carpaccio of een rijkelijk gevulde spread belegd met tomaat of komkommer dan is daar eenvoudig een paar euro meer voor te vragen. En daar gaat het vaak om als locaties winstgevend of winstgeverder gemaakt moeten worden Dampen of verbranden Naast eten en drinken ook rookwaren op deze beurs. Het petrolkannaal is immers nog altijd een van de belangrijkste aankoopplaatsen van tabak en andere rookwaren. Fabrikant Philip Morris dat zich tegenwoordig met IQOS helemaal van de rookwaren afzondert, stond met een apparaat dat het verschil laat zien tussen tabaksrook en de rook via het dampen van de IQOS. Het verschil is absoluut overtuigend. Bron: @FoodClicks Beurzen – De eerste dag van de beurs Convenience in Actie van Lekkerland werd ondanks het mooie weer en de voetbalkrakers Utrecht-Feyenoord en  Ajax-PSV goed bezocht. Maar of het aan deze omstandigheden lag of dat de petrolwereld ook in volle hevigheid aan het veranderen is, opvallend was wel het grote aantal vrouwen op de eerste dag. Blijkbaar krijgen zij bij de zelfstandige tankstationbedrijven stilletjes aan steeds meer te zeggen over de invulling van het assortiment in de tankshop. En terecht, want niet alleen tanken er steeds meer vrouwen, omdat hun participatie op de arbeidsmarkt toeneemt, ook steeds meer vrouwen bezoeken er een tankshop. En niet alleen de shops langs de snelwegen, ook andere locaties, die steeds vrouwvriendelijker worden ingericht. Naast gezinnen en vrouwen met kinderen waren er op de beurs dan ook diverse ondernemende vrouwen die zich volop oriënteerden op het aanbod. En te zien is er veel. Niet alleen nieuwe producten zoals de icecoffees van Alpro, nieuwe smaakvarianten en verpakkingseenheden van de frisdrankmerken Fuse, Spa, Coolbest, Lipton en Aquarius, maar ook een enorm aanbod in talloze veganproducten en andere bites. Zelfs de zoetwarenfabrikanten zijn volop aan het innoveren en hebben allemaal de focus op suiker- en glutenvrij. En eerlijk is eerlijk, de techniek is zodanig verbeterd dat er weliswaar smaakverschil zijn met de reguliere producten, maar de verschillen wel zijn geminimaliseerd. Inspiratie Maar de beurs zou te kort gedaan worden als die wordt afgerekend op het aantal nieuwe producten. Nog belangrijker is het feit dat bezoekers op talloze plaatsen worden geïnspireerd. Diverse toeleveranciers tonen met een selectie uit hun assortiment aan op welke wijze zij medewerkers kunnen ondersteunen met de productie of in de presentatie. Want alleen het product op zich, is niet de redding van een locatie, maar de wijze waarop producten gecombineerd en gepresenteerd worden is van belang. De combinatie leggen in aanbod van verschillende partijen zorgt vaak voor een betere marge. En omdat op veel plaatsen bij ondernemers creativiteit door krapte op de arbeidsmarkt moeilijk is te vinden in de bakery of keuken, zijn toeleveranciers in toenemende mate bezig met het inspireren van ondernemers en medewerkers. Want een standaard borrelplankje heeft zijn prijs bij de consument, maar weet je een borrelhap aan te kleden met een mini-tosti of met broodjes carpaccio of een rijkelijk gevulde spread belegd met tomaat of komkommer dan is daar eenvoudig een paar euro meer voor te vragen. En daar gaat het vaak om als locaties winstgevend of winstgeverder gemaakt moeten worden Dampen of verbranden Naast eten en drinken ook rookwaren op deze beurs. Het petrolkannaal is immers nog altijd een van de belangrijkste aankoopplaatsen van tabak en andere rookwaren. Fabrikant Philip Morris dat zich tegenwoordig met IQOS helemaal van de rookwaren afzondert, stond met een apparaat dat het verschil laat zien tussen tabaksrook en de rook via het dampen van de IQOS. Het verschil is absoluut overtuigend. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Lukoil opent nieuwe locatie langs de A15

Petrol -Lukoil heeft op industrieterrein De Peulen in Hardinxveld-Giessendam een nieuw tankstation geopend met het Perszè-concept. Klanten kunnen op het station terecht voor ontbijt, lunch en een avondmaaltijd. Voor wie wil kan het ook nuttigen op één van twaalf zitplaatsen. Nieuw binnen het Lukoil-assortiment zijn de pizza’s. Deze worden op de locatie vers gebakken. Pizza’s maken niet...

Lees bericht


Convenience in Actie 2019

Evenement - Op zondag 31 maart en maandag 1 april 2019 houdt groothandel Lekkerland de nieuwste editie van Convenience in Actie. De Fabrique in Maarssen zal op beide dagen het toneel zijn van inspirerende proeverijen en concepten en workshops voor de conveniencemarkt. Lekkerland wil tijdens het tweedaags event niet alleen een beeld schetsen hoe de conveniencewereld van de toekomst eruit ziet, maar daar...

Lees bericht

Lekkerland geeft inzicht in High Traffic & Convenience op Horecava

Groothandel – Als partner in het InnovationLAB op de Horecava deelt Lekkerland van maandag 7 januari t/m donderdag 10 januari 2019 in de RAI in Amsterdam, haar kijk op de toekomst van de conveniencemarkt. De groothandel wil laten zien welke kansem ondernemers in de ‘on-the-go’-segment hebben om succesvol in te kunnen spelen op de huidige consumententrends. Op het zogenaamde InnovationLAB op de...

Lees bericht

Lekkerland komt met derde koffiemerk: Cuba

Groothandel – Naast de kwaliteitsmerken Illy en Piacetto komt groothandel Lekkerland met een derde koffiemerk, Cuba. Het koffiemerk wordt in kwaliteit en uitstraling gepositioneerd tussen de twee andere merken in en moet afnemers van de groothandel in koffie meer keuze en variatie bieden. Op de eigen beurs Convenience in Actie, die begin deze week werd gehouden in De Fabrique in Utrecht,...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid