Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt
Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.
De uitbreiding zorgt er voor dat Jumbo een ruimer en gericht assortiment aanbieden aan onder andere sportkantines, kleine horeca, MKB-ondernemingen en zorginstellingen. Maar nog belangrijk is dat Jumbo hierdoor totaalleverancier voor haar zakelijke klanten.
Jumbo krijgt door de samenwerking een ruimer online assortiment aan levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Omdat veel bedrijven grootverpakkingen zoeken, kan Jumbo nu aan deze wens via het Makro-assortiment voldoen.
Jumbo breidde in 2019 al het zakelijke online assortiment uit met ongeveer 200 portie- en grootverpakkingen voor het bedrijfsleven, kinderdagverblijven en zorgorganisaties. Maar met de lange termijn samenwerking met Makro zet Jumbo een duidelijk volgende stap als totaalleverancier voor zakelijke klanten. Jurriaan Pouw, Manager E-commerce bij Jumbo: “We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden. Natuurlijk tegen altijd lage prijzen en de optimale service die een vast onderdeel zijn van de Jumbo formule.”
Nieuwe stap
Ook voor Makro is het rechtstreeks leveren aan een foodretailer een nieuwe stap die past bij de ambitie die Makro heeft in de foodservice. Bas Eijssink, CCO Makro: “Makro is er voor alle ondernemers en wij willen iedereen bereiken: grote en kleine ondernemers. Door samen te werken met Jumbo kunnen we ons uitgebreide assortiment voor de zakelijke markt nog breder aanbieden.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtJumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum
Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.
Lees berichtOpsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees bericht