Klanten Lidl doneren 250.000 euro aan de voedselbanken


Olcay Gulsen neemt symbolisch het ingezamelde bedrag in ontvangst

Actie - Klanten van Lidl hebben de eerste maanden van dit jaar massaal het bedrag van hun statiegeldflessen geschonken aan de voedselbanken. In totaal werd een bedrag van 250.000 euro aan bonnen ingeleverd.

Olcay Gulsen mocht als nieuwe ambassadeur van Voedselbanken Nederland, het bedrag symbolisch in ontvangst nemen. Ze was zichtbaar onder de indruk van het bedrag.

Lidl zet zich al veel langer in voor de voedselbanken. Enerzijds door voedsel en non-food artikelen te doneren, maar ook door het geven van geld. ‘’Het is fantastisch dat onze klanten zo vaak de keuze maken om het goede doel te steunen”, aldus Quirine de Weerd van Lidl Nederland. Aan de Voedselbanken doen de Lidl-klanten dat al sinds 2015. Die inzameling heeft inmiddels al vele tonnen opgeleverd voor de voedselbanken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht





Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid