Kruidvat en Perfetti van Melle Impuls-winnaars out-of-home

Zoetwaren - Kruidvat, Hoogvliet, Perfetti van Melle, Mars en De Banketgroep zijn de grote winnaars van de Impuls Awards 2012 Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux (SSZ). Dit is vandaag tijdens het SSZ Najaarsevent De Kracht van Impuls bekendgemaakt.

Beste impulsorganisaties out-of-home

Fabrikanten beoordeelden Kruidvat als beste impulsorganisatie in het OOH-kanaal. Kruidvat scoorde zeer positief op het gebied van effectieve promoties, snelheid opname nieuwe producten en communicatie richting de klant.

Groothandels- en retailorganisaties in het OOH-kanaal kiezen Perfetti van Melle als beste impulsfabrikant voor hun kanaal. De sterke punten van Perfetti van Melle zijn met name de bereidheid tot samenwerking, leverperformance, de mate van meedenken en rendement.

 

Winnaars retailkanaal

Hoogvliet excelleert binnen alle vier de snacks- en zoetwarencategorieën, met name op het gebied van second placement. Bij suikerwerk en koek/biscuit scoort Hoogvliet hoge ogen ten aanzien van de criteria absolute groei per item.

Mars is erg sterk voor wat betreft de absolute merk- en bedrijfsontwikkeling. Verder scoort Mars erg goed op innovatiegraad.

 

Private label

De Banketgroep is door zowel handelspartners uit OOH als het Retail-kanaal verkozen tot beste Private Label-leverancier. De Banketgroep werd hoog gewaardeerd op punten als kwalitatief goede producten, denkt goed mee over innovatie en haakt optimaal in op het beleid van de handelspartner.

 

Criteria

De winnaars zijn gekozen op basis van tevoren vastgestelde criteria. In samenwerking met Nielsen zijn de winnaars in het retailkanaal vastgesteld. Voor de verkiezing van de winnaars in het OOH-kanaal zijn fabrikanten, importeurs, groothandelaren en retailers in dit kanaal geënquêteerd. Ook de private label award is tot stand gekomen via enquêtes bij handelspartners in retail en OOH. 

 

Bron: FoodClicks

Auteur: Bea Bornstein