KVNW scherpt keurmerkregels verder aan
Keurmerk - De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) scherpt haar keurmerk KVNW Register Wijnhandelaar verder aan. Wijnhandelaren krijgen het keurmerk na het behalen van een strenge toets. Voor consumenten, supermarkten, horeca en andere zakenpartners is het een garantie dat een wijnhandelaar van de druif tot het glas weet waar zijn wijn vandaan komt. Consumenten zijn bij de aankoop van wijn steeds selectiever. Waar komt mijn wijn precies vandaan en onder welke omstandigheden is deze geproduceerd? Klopt alle informatie die ik online over de wijn lees? Deze vragen komen niet alleen bij wijnhandelaren terecht, maar ook bij supermarkten, slijters en horeca. De KVNW speelt in op deze ontwikkeling door de introductie van een geactualiseerd keurmerk voor wijnhandelaren. ‘We merken dat wijnliefhebbers zich steeds vaker verdiepen in wijn en zelf wijncursussen volgen. Er worden hogere eisen gesteld aan wijnhandelaren,’ zegt Peter van Houtert, voorzitter van de KVNW. Verantwoorde consumptie In het aangescherpte keurmerk speelt verantwoord alcoholgebruik een nog prominentere rol dan voorheen. De KVNW voert een matigingscampagne, de WiM-campagne (www.wimoverwijn.nl). De keurmerkhouders nemen verantwoorde alcoholconsumptie als uitgangspunt in de communicatie met hun afnemers. Genieten van wijn kan alleen door matige consumptie. Bron: KVNW Keurmerk - De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) scherpt haar keurmerk KVNW Register Wijnhandelaar verder aan. Wijnhandelaren krijgen het keurmerk na het behalen van een strenge toets. Voor consumenten, supermarkten, horeca en andere zakenpartners is het een garantie dat een wijnhandelaar van de druif tot het glas weet waar zijn wijn vandaan komt. Consumenten zijn bij de aankoop van wijn steeds selectiever. Waar komt mijn wijn precies vandaan en onder welke omstandigheden is deze geproduceerd? Klopt alle informatie die ik online over de wijn lees? Deze vragen komen niet alleen bij wijnhandelaren terecht, maar ook bij supermarkten, slijters en horeca. De KVNW speelt in op deze ontwikkeling door de introductie van een geactualiseerd keurmerk voor wijnhandelaren. ‘We merken dat wijnliefhebbers zich steeds vaker verdiepen in wijn en zelf wijncursussen volgen. Er worden hogere eisen gesteld aan wijnhandelaren,’ zegt Peter van Houtert, voorzitter van de KVNW. Verantwoorde consumptie In het aangescherpte keurmerk speelt verantwoord alcoholgebruik een nog prominentere rol dan voorheen. De KVNW voert een matigingscampagne, de WiM-campagne (www.wimoverwijn.nl). De keurmerkhouders nemen verantwoorde alcoholconsumptie als uitgangspunt in de communicatie met hun afnemers. Genieten van wijn kan alleen door matige consumptie. Bron: KVNW
Auteur: Steffen van Beek