Kwalitaria en Délifrance starten kaartenactie tegen eenzaamheid
Formulenieuws - Kwalitaria en Délifrance starten gezamenlijk een kaartenactie tegen eenzaamheid. Met deze actie hopen de fastservice- en broodformules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Bovendien blijken Nederlanders zich volgens de vandaag gepresenteerde CBS-cijfers sowieso al eenzaam te voelen.
Bij de locaties van de formules, die geopend zijn, liggen vanaf vandaag gratis kleurkaarten. De kleurkaarten zijn zelf in te kleuren en kunnen voorzien worden van een persoonlijke boodschap. Daarnaast zijn de kaarten te downloaden via de website van beide formules, om ze vervolgens zelf uit te printen. “Zo hoeft niemand zich in deze tijd alleen te voelen”, aldus Martijn Boone van FFC, het formulehuis van Kwalitaria en Délifrance. Boone: “Een grote groep mensen voelt zich eenzaam in deze periode. Dat kan gaan over opa of oma die geen bezoek meer mag ontvangen, maar ook over de buurman of buurvrouw die de deur niet meer uit durft of een vriendje of vriendinnetje die zijn of haar verjaardag niet kan vieren. Hoe fijn is het dan om een kaartje te ontvangen en te weten dat er aan je gedacht wordt? Door het aanbieden van gratis kaarten dragen wij graag ons steentje bij.”
1op de 10 voelt zich eenzaam
Dat Nederlanders zich eenzaam voelen blijkt ook uit de vandaag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hieruit blijkt dat bijna 1 op de 10 Nederlanders zich sterk eenzaam voelt. In 2019 ervoer 9 procent van de Nederlandse bevolking van 15 jaar of ouder sterke gevoelens van eenzaamheid, 26 procent voelde zich enigszins eenzaam en de overige 66 procent was niet eenzaam.
Alleenstaande ouders
Alleenstaanden en alleenstaande ouders voelen zich vaker eenzaam dan paren en thuiswonende kinderen. Een derde van de 75-plussers voelt zich enigszins eenzaam en 9 procent van hen voelt zich sterk eenzaam. De resultaten zijn afkomstig van de enquête Sociale samenhang & Welzijn van het CBS. De huidige maatregelen waarbij mensen binnen moeten blijven en geen bezoek kunnen ontvangen, maakt het probleem van de eenzaamheid er niet minder op.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Délifrance introduceert PanItaly kwaliteitsbroden
Introductie - Délifrance heeft het merk PanItaly kwaliteitsbroden geintroduceerd. Het brede en gevarieerde PanItaly assortiment is een perfecte aanvulling voor restaurants, bars, broodjeszaken, hotels, koffiehuizen en zelfs bakkerijketens. De PanItaly broden sluiten aan bij de behoeften van de Foodsector door de vele gebruiksmogelijkheden, de gemakkelijke bereiding en de vele beschikbare online-recepten.
Lees berichtKHN lanceert het Fastservice Manifest
Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.
Lees berichtKwalitaria doneert 30.000 euro aan kinderen Voedselbank
Formulenieuws - Namens alle 136 vestigingen heeft Kwalitaria een cheque ter waarde van 30.000 euro uitgereikt aan Stichting Kinderen van de Voedselbank. Het bedrag is mede tot stand gekomen door de gasten van de cafetariaformule: voor elk verkocht kindermenu gaat er een donatie naar de stichting, die zich inzet tegen de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland.
Lees berichtOnline bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria
Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.
Lees berichtBurger Business opent in Emmen zesde locatie
Formulenieuws – Burgerrestaurant Burger Business heeft een locatie geopend in Emmen. Het is de zesde vesting van deze hamburgerformule, waar je als consument de mogelijkheid hebt om je hamburger zelf samen te stellen.
Lees berichtEconomie groeit met 0,4% in vierde kwartaal 2023
Analyse - In de laatste drie maanden van 2023 is er meer geld uitgegeven dan gedacht. Hierdoor is de Nederlandse economie iets sterker gegroeid dan eerder werd verwacht. De groei van de economie is in het vierde kwartaal uitgekomen op 0,4 procent.
Lees bericht