Luxe brengt McDonald’s omzet


Fastservice - McDonald’s trok eind vorig jaar 50.000 gasten meer per week dan voorheen. De reden? Luxe. De bediening aan tafel, luxe hamburgers en een saladebar slaan aan en worden dan ook uitgerold. De omzet van de fastfoodketen in Nederland, die twee jaar geleden nog licht daalde, groeide in 2015 met 3,4 procent. Met deze groeiversnelling komt de omzet uit op €673,8 miljoen. Dat heeft McDonald’s Nederland vandaag bekendgemaakt. De positieve resultaten zijn volgens McDonald’s voor een belangrijk deel te danken aan de vernieuwingen, die nu op meer locaties worden doorgevoerd. Na de verbouwing van de 246 restaurants, waarin vorig jaar nog €28 miljoen is gestoken, heeft bijna de helft een vernieuwd keukenconcept. Hierdoor worden producten niet meer van tevoren gebakken, maar na de bestelling vers bereid. Over een jaar moet dat in alle restaurants het geval zijn. De hamburgerketen wordt nog een beetje luxer door de bediening aan tafel, een service die bestaat nu in twintig restaurants, uit te breiden naar vijftig vestigingen. De introductie van de Maestro-burger is een antwoord van McDonald’s op de luxe hamburgers die veel andere restaurants tegenwoordig op hun kaart zetten. Hamburgers Door de goede resultaten aangemoedigd gaat McDonald’s nog nadrukkelijker vernieuwingen doorvoeren, zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. Zo gaat de keten de mogelijkheid om hamburgers naar eigen smaak samen te stellen, nu mogelijk in vijf vestigingen, vanaf mei uitbreiden naar 150 restaurants. Bron: FD/@FoodClicks   Fastservice - McDonald’s trok eind vorig jaar 50.000 gasten meer per week dan voorheen. De reden? Luxe. De bediening aan tafel, luxe hamburgers en een saladebar slaan aan en worden dan ook uitgerold. De omzet van de fastfoodketen in Nederland, die twee jaar geleden nog licht daalde, groeide in 2015 met 3,4 procent. Met deze groeiversnelling komt de omzet uit op €673,8 miljoen. Dat heeft McDonald’s Nederland vandaag bekendgemaakt. De positieve resultaten zijn volgens McDonald’s voor een belangrijk deel te danken aan de vernieuwingen, die nu op meer locaties worden doorgevoerd. Na de verbouwing van de 246 restaurants, waarin vorig jaar nog €28 miljoen is gestoken, heeft bijna de helft een vernieuwd keukenconcept. Hierdoor worden producten niet meer van tevoren gebakken, maar na de bestelling vers bereid. Over een jaar moet dat in alle restaurants het geval zijn. De hamburgerketen wordt nog een beetje luxer door de bediening aan tafel, een service die bestaat nu in twintig restaurants, uit te breiden naar vijftig vestigingen. De introductie van de Maestro-burger is een antwoord van McDonald’s op de luxe hamburgers die veel andere restaurants tegenwoordig op hun kaart zetten. Hamburgers Door de goede resultaten aangemoedigd gaat McDonald’s nog nadrukkelijker vernieuwingen doorvoeren, zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. Zo gaat de keten de mogelijkheid om hamburgers naar eigen smaak samen te stellen, nu mogelijk in vijf vestigingen, vanaf mei uitbreiden naar 150 restaurants. Bron: FD/@FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Yum! Brands neemt 218 restaurants over van EG Group

Buitenland – Yum! Brands' KFC heeft aangegeven dat het 218 restaurants zal overnemen van zijn grootste franchisenemer EG Group in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Yum Brands neemt de locaties over om de groeistrategie in Groot-Brittannië en Ierland te versnellen.

Lees bericht


KFC opent de deuren in het Brabantse Cuijk

Formulenieuws - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule verder uit met de opening van een filiaal in Cuijk. Langs de A73 kunnen kip- en vegaliefhebbers sinds kort genieten van hun  KFC-gerechten in een compleet nieuw restaurant.

Lees bericht

Freshly Chopped opent in Amsterdam derde locatie

Formulenieuws –Freshly Chopped opent maandag 20 maart de derde locatie. De vestiging komt in Amsterdam Zuid-Oost aan het Bijlmerplein aan de rand van de Amsterdamse Poort. Freshly Chopped is een fastfoodconcept dat zich richt op gezonde, vers gemaakte producten.

Lees bericht

Eerste Aziatische taobento-sushishop opent in Almere

Horecaconcept - Zaterdag 4 maart is de eerste vestiging van taobento opengegaan in Nederland. Initiatiefnemers Justin Goes en Joost Labadie achter het horecaconcept hadden Almere uitgekozen als startlocatie. Bedoeling van de voormalige managers van Subway is dat het van origine Franse Aziatische foodconcept de komende jaren gaat groeien. Niet alleen in Nederland, maar ook daar buiten. In Frankrijk heeft taobento al...

Lees bericht


Sushi-concept Howie Roll wil alternatief zijn voor fastfoodgigant

Fastfoodconcept – Na een tijdje proefdraaien sinds oktober dit jaar is vegan fastfoodconcept Howie Roll nu officieel geopend. Het sushi-restaurant in het Utrechtse Vredenburg laat volgens de initiatiefnemers Claessen en Selwyn Maan de ambitie zien van het concept; Howie Roll wil bewijzen dat vegan fastfood het kan opnemen tegen de fastfoodgiganten.

Lees bericht

‘Ondanks herstel wacht horeca onzekere winter’

Analyse - Het herstel van de leisure- en horecamarkt sinds corona is groot. Vergeleken met dezelfde periode in 2019 wordt zelfs beter gepresteerd, volgens een analyse van de Rabobank. Maar ondanks dit goede herstel moet de sector zich klaar maken voor een onzekere winter. Veel ondernemers zullen te maken krijgen met koopkrachtproblemen bij de consument, stijgende inkoopprijzen en hogere kosten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid