Luxe brengt McDonald’s omzet

McDonald's in Hoorn (Foto: Hoorngids.nl).
bekijk video's

Fastservice - McDonald’s trok eind vorig jaar 50.000 gasten meer per week dan voorheen. De reden? Luxe. De bediening aan tafel, luxe hamburgers en een saladebar slaan aan en worden dan ook uitgerold.

De omzet van de fastfoodketen in Nederland, die twee jaar geleden nog licht daalde, groeide in 2015 met 3,4 procent. Met deze groeiversnelling komt de omzet uit op €673,8 miljoen. Dat heeft McDonald’s Nederland vandaag bekendgemaakt. De positieve resultaten zijn volgens McDonald’s voor een belangrijk deel te danken aan de vernieuwingen, die nu op meer locaties worden doorgevoerd. Na de verbouwing van de 246 restaurants, waarin vorig jaar nog €28 miljoen is gestoken, heeft bijna de helft een vernieuwd keukenconcept. Hierdoor worden producten niet meer van tevoren gebakken, maar na de bestelling vers bereid. Over een jaar moet dat in alle restaurants het geval zijn. De hamburgerketen wordt nog een beetje luxer door de bediening aan tafel, een service die bestaat nu in twintig restaurants, uit te breiden naar vijftig vestigingen. De introductie van de Maestro-burger is een antwoord van McDonald’s op de luxe hamburgers die veel andere restaurants tegenwoordig op hun kaart zetten.

Hamburgers
Door de goede resultaten aangemoedigd gaat McDonald’s nog nadrukkelijker vernieuwingen doorvoeren, zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. Zo gaat de keten de mogelijkheid om hamburgers naar eigen smaak samen te stellen, nu mogelijk in vijf vestigingen, vanaf mei uitbreiden naar 150 restaurants.

Bron: FD/@FoodClicks
 

Auteur: Martijn Louws