McDonald’s doet overname en gaat menuaanbod verder personaliseren

McDonald's doet overname en wil het aanbod meer gaan personaliseren

Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s neemt het Israëlische bedrijf Dynamic Yield over om door middel van kunstmatige intelligentie beter te kunnen inspelen op veranderingen in consumentengedrag. Bedoeling is om het aanbod verder te personaliseren.

Het bedrijf Dynamic Yield heeft technologie ontwikkeld om consumentengedrag onder verschillende omstandigheden in kaart te brengen en te voorspellen. De hamburgerketen wil die kennis inzetten om de eigen operatie beter te stroomlijnen door bijvoorbeeld het menu-aanbod verder te optimaliseren naar momenten op de dag, de weersomstandigheden, de drukte op locatie en de mate van bestellingen.

Drive Thru

McDonald’s heeft al ervaring opgedaan met de technologie van Dynamic Yield. Vorig jaar werden er al testen gedaan in een aantal Amerikaanse restaurants. Volgens berichten wil McDonald’s de technologie dit jaar inzetten op alle locaties in de VS met een Drive Thru. Bovendien zijn er plannen om de technologie ook te koppelen aan andere systemen binnen de vestigingen zoals de touchpoints om de klantenwaardering te meten.

$ 300 miljoen

Volgens verschillende media is de overname van Dynamic Yield de grootste die de hamburgergigant sinds 1999 heeft gedaan. McDonald’s zou $ 300 miljoen hebben betaald voor de overname.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek