McDonald’s doet overname en gaat menuaanbod verder personaliseren


Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s neemt het Israëlische bedrijf Dynamic Yield over om door middel van kunstmatige intelligentie beter te kunnen inspelen op veranderingen in consumentengedrag. Bedoeling is om het aanbod verder te personaliseren. Het bedrijf Dynamic Yield heeft technologie ontwikkeld om consumentengedrag onder verschillende omstandigheden in kaart te brengen en te voorspellen. De hamburgerketen wil die kennis inzetten om de eigen operatie beter te stroomlijnen door bijvoorbeeld het menu-aanbod verder te optimaliseren naar momenten op de dag, de weersomstandigheden, de drukte op locatie en de mate van bestellingen. Drive Thru McDonald’s heeft al ervaring opgedaan met de technologie van Dynamic Yield. Vorig jaar werden er al testen gedaan in een aantal Amerikaanse restaurants. Volgens berichten wil McDonald’s de technologie dit jaar inzetten op alle locaties in de VS met een Drive Thru. Bovendien zijn er plannen om de technologie ook te koppelen aan andere systemen binnen de vestigingen zoals de touchpoints om de klantenwaardering te meten. $ 300 miljoen Volgens verschillende media is de overname van Dynamic Yield de grootste die de hamburgergigant sinds 1999 heeft gedaan. McDonald’s zou $ 300 miljoen hebben betaald voor de overname. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s neemt het Israëlische bedrijf Dynamic Yield over om door middel van kunstmatige intelligentie beter te kunnen inspelen op veranderingen in consumentengedrag. Bedoeling is om het aanbod verder te personaliseren. Het bedrijf Dynamic Yield heeft technologie ontwikkeld om consumentengedrag onder verschillende omstandigheden in kaart te brengen en te voorspellen. De hamburgerketen wil die kennis inzetten om de eigen operatie beter te stroomlijnen door bijvoorbeeld het menu-aanbod verder te optimaliseren naar momenten op de dag, de weersomstandigheden, de drukte op locatie en de mate van bestellingen. Drive Thru McDonald’s heeft al ervaring opgedaan met de technologie van Dynamic Yield. Vorig jaar werden er al testen gedaan in een aantal Amerikaanse restaurants. Volgens berichten wil McDonald’s de technologie dit jaar inzetten op alle locaties in de VS met een Drive Thru. Bovendien zijn er plannen om de technologie ook te koppelen aan andere systemen binnen de vestigingen zoals de touchpoints om de klantenwaardering te meten. $ 300 miljoen Volgens verschillende media is de overname van Dynamic Yield de grootste die de hamburgergigant sinds 1999 heeft gedaan. McDonald’s zou $ 300 miljoen hebben betaald voor de overname. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht




McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht



McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid