Meer verkopen? Zet kerstmuziek op


Muziek - Pieken tijdens de kerst? Zet in de outlet liedjes als All I Want For Christmas of I Wish It Could Be Christmas Everyday op. Het zet mensen aan tot kopen. Dit blijkt uit onderzoek van Royal Holloway University in London. Dr. Alan Bradshaw en professor Morris Holbrook van de Columbia University analyseerden de muziek die tijdens de feestdagen wordt gedraaid in winkels in Londen en New York. “De feestnummers worden opgedrongen aan kerstshoppers om ze in de juiste stemming te brengen, waardoor het tijdsgevoel verandert en zo het shopgedrag wordt beïnvloed”, dat zegt dr. Alan Bradshaw, hoogleraar marketing bij Royal Holloway. “Het is een manier om shopgewoonten te manipuleren zonder dat men zich ervan bewust is.” Een trager tempo van een liedje kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat klanten het gevoel hebben dat er minder tijd verstrijkt, waardoor ze wat langer in de winkel blijven. Behalve de oren zijn de prikkeling van andere zintuigen nuttig. De geur van vers afgebakken brood leidt bijvoorbeeld tot een stijgende omzet van de broodverkopen. Bron: FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid