Nestlé introduceert ‘derde generatie’ plantaardige drank Wunda


Introductie - Na soja, haver en amandel introduceert Nestlé nu Wunda, een derde generatie plantaardige drank. Wunda is een plantaardige drank met als sleutelingrediënt erwteneiwit.

Wunda biedt een assortiment van plantaardige drinks en voedingssupplementen en is een nieuw merk van Nestlé. Het bedrijf ziet de voorkeur voor een plantaardige levensstijl toenemen en daarmee ook de markt voor plantaardige drank groeien. De introductie is feitelijk een derde generatie plantaardige drank, na de soja- en vervolgens haver- en amandeldrank.

De erwteneiwit geeft het product een zachte smaak, volgens Nestlé. Die zachtere smaak zorgt er ook voor dat Wunda geschikt is voor in de koffie, maar ook als basis kan dienen voor smoothies of in een ontbijt. Het product is rijk aan proteïne, vezels en calcium, en een bevat veel vitamine D, B12, en is vegan en glutenvrij. Daarnaast is de plantaardige drank laag in suikers en vetten.

Food supplement shots

Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots. Deze voedingssupplementen op basis van fruit ondersteunen het immuunsysteem, volgens Nestlé. De shots bevatten vitamine B12, D3, ijzer, zink en calcium, en zijn vrij van toegevoegde suikers en concentraten. Het gehele assortiment is veganistisch en CO₂-neutraal.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht




REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid