Nieuwe koers Makro is voor kerst duidelijk en geïmplementeerd
Groothandel – De nieuwe koers die Makro gaat varen, moet voor de kerst duidelijk zijn en zijn geïmplementeerd. Dat laat de groothandel weten naar aanleiding van de assortimentsevaluatie zoals die momenteel plaatsvindt. Sinds het aantreden van de CEO Paulo Peereboom afgelopen januari is Makro bezig met het uitzetten van een nieuwe strategische koers. Aan de doelgroepkeuze verandert niets. Makro blijft de aandacht richten op de horeca en de klein zakelijke markt, de SCO klanten (de kleinere ondernemers). Onderdeel van de nieuwe strategie is het evalueren van het assortiment. Per categorie heeft de groothandel het aanbod van enkele concurrerende bedrijven opgekocht om deze samen met leveranciers te evalueren. Makro wil met deze sessies meer duidelijkheid krijgen over de veranderende klantbehoeftes en ontwikkelingen in de markt. ‘Daar hoort vanzelfsprekend een passend assortiment bij en dus evalueren we op dit moment ons foodassortiment,’ laat het bedrijf in een verklaring weten. De afgelopen periode zijn de leveranciers hierover geïnformeerd, een ‘reviewtraject’ dat de groothandel hoopt af te sluiten en te implementeren in de vestigingen voor kerst. Makro gaat in de nieuwe strategie fors investeren. Na de zomer verwacht het bedrijf al meer duidelijkheid te kunnen geven. Als onderdeel van het de nieuwe strategie bij Makro is ook het hoofdkantoor weer terug op de oude stek aan de Flinesstraat. Makro Nederland is onderdeel van de METRO Groep en richt zich met een breed food en non-food-assortiment op kleine zelfstandige ondernemers. Makro heeft in Nederland 17 vestigingen. Dat is te lezen in de nieuwste @FoodClicks die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Meld je hier aan voor een gratis digitaal abonnement. Bron: @FoodClicks Groothandel – De nieuwe koers die Makro gaat varen, moet voor de kerst duidelijk zijn en zijn geïmplementeerd. Dat laat de groothandel weten naar aanleiding van de assortimentsevaluatie zoals die momenteel plaatsvindt. Sinds het aantreden van de CEO Paulo Peereboom afgelopen januari is Makro bezig met het uitzetten van een nieuwe strategische koers. Aan de doelgroepkeuze verandert niets. Makro blijft de aandacht richten op de horeca en de klein zakelijke markt, de SCO klanten (de kleinere ondernemers). Onderdeel van de nieuwe strategie is het evalueren van het assortiment. Per categorie heeft de groothandel het aanbod van enkele concurrerende bedrijven opgekocht om deze samen met leveranciers te evalueren. Makro wil met deze sessies meer duidelijkheid krijgen over de veranderende klantbehoeftes en ontwikkelingen in de markt. ‘Daar hoort vanzelfsprekend een passend assortiment bij en dus evalueren we op dit moment ons foodassortiment,’ laat het bedrijf in een verklaring weten. De afgelopen periode zijn de leveranciers hierover geïnformeerd, een ‘reviewtraject’ dat de groothandel hoopt af te sluiten en te implementeren in de vestigingen voor kerst. Makro gaat in de nieuwe strategie fors investeren. Na de zomer verwacht het bedrijf al meer duidelijkheid te kunnen geven. Als onderdeel van het de nieuwe strategie bij Makro is ook het hoofdkantoor weer terug op de oude stek aan de Flinesstraat. Makro Nederland is onderdeel van de METRO Groep en richt zich met een breed food en non-food-assortiment op kleine zelfstandige ondernemers. Makro heeft in Nederland 17 vestigingen. Dat is te lezen in de nieuwste @FoodClicks die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Meld je hier aan voor een gratis digitaal abonnement. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht