Online horecadeals immens populair


Kortingen - Bijna alle Nederlanders (98%) maken gebruik van koopjes die via internet worden aangeboden. Daarbij geldt voor de horecabranche zelfs dat online koopjesjagers meer uitgeven aan etentjes dan consumenten die geen gebruik maken van deals. Bovendien zijn zij guller met fooitjes richting het bedienend personeel. Dit blijkt uit recent onderzoek van Groupon onder 1.250 Nederlandse respondenten. Op zoek naar  deals komt het spontane karakter van Nederlanders bovendrijven, schrijft Groupon. Restaurantdeals zijn erg populair, bijna de helft (47%) van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals. “Online deals helpen consumenten om nieuwe ervaringen op te doen. Uit ons interne klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat voor Groupon-klanten zelfs geldt dat 89% van hen gebruik maakt van deals van bedrijven waar ze nog nooit eerder zijn geweest” aldus Jan Willem Kaasschieter, directeur bij Groupon. Wie denkt dat online koopjesjagers zuiniger zijn dan de ‘gewone’ consument heeft het mis. 44% van de online voordeelzoekers geeft 51 tot 75 euro uit voor een diner voor twee personen ten opzichte van 39% van de ‘gewone’ consumenten. Daarbij geeft 46% van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22% van de online voordeelzoekers 7,6-15% fooi ten opzichte van 18% van de niet-online koopjesjagers. 36% van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5% fooi ten opzichte van 31% van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder. “Wij hebben in onze drie horecagelegenheden verschillende deals met Groupon uitgevoerd en zien daardoor altijd veel nieuwe mensen binnenkomen”, aldus Silvia de Jong, eigenaar van Young Horeca uit Den Haag. “Door dezelfde goede service en kwaliteit te bieden als aan onze andere klanten gaan ook de online voordeelzoekers tevreden naar huis. Velen van hen zien we daarna dan ook weer terug in één van onze zaken.” Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid