PepsiCo maakt serieus werk van ‘duurzaamheid’
Industrie – PepsiCo gaat de komende tien jaar serieus werk maken van het verduurzamen van de productportfolio door onder meer het suikergehalte in een aantal producten fors te verminderen. Ten minste twee derde van de dranken zullen voor 2025 per 0,35 liter minder dan 100 calorieën bevatten uit toegevoegde suikers. PepsiCo Nederland voert – deels via partners - de bekende merken als 7UP, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay's, Mountain Dew, Naked, Pepsi, Quaker, Smiths en Snack a Jacks. Naast het verminderen van het zoet- en suikergehalte in bepaalde producten wil het bedrijf ook de aandacht richten op producten zonder of met weinig calorieën. De stappen maken onderdeel uit van een veel breder omvattend duurzaamheidsoffensief dat het bedrijf de komende jaren wil doorvoeren. Op basis van de meest recente voedingsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere autoriteiten zal PepsiCo doorgaan met het gezonder en verantwoorder maken van de producten, ook om op die manier meer tegemoet te komen aan de wensen van de consument. Dit betekent verminderd gebruik van toegevoegde suikers, verzadigde vetten en natrium. Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. Het bedrijf had in 2015 een netto-omzet van meer dan 63 miljard dollar. Het productportfolio biedt een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. Bron: PepsiCo
Industrie – PepsiCo gaat de komende tien jaar serieus werk maken van het verduurzamen van de productportfolio door onder meer het suikergehalte in een aantal producten fors te verminderen. Ten minste twee derde van de dranken zullen voor 2025 per 0,35 liter minder dan 100 calorieën bevatten uit toegevoegde suikers. PepsiCo Nederland voert – deels via partners - de bekende merken als 7UP, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay's, Mountain Dew, Naked, Pepsi, Quaker, Smiths en Snack a Jacks. Naast het verminderen van het zoet- en suikergehalte in bepaalde producten wil het bedrijf ook de aandacht richten op producten zonder of met weinig calorieën. De stappen maken onderdeel uit van een veel breder omvattend duurzaamheidsoffensief dat het bedrijf de komende jaren wil doorvoeren. Op basis van de meest recente voedingsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere autoriteiten zal PepsiCo doorgaan met het gezonder en verantwoorder maken van de producten, ook om op die manier meer tegemoet te komen aan de wensen van de consument. Dit betekent verminderd gebruik van toegevoegde suikers, verzadigde vetten en natrium. Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. Het bedrijf had in 2015 een netto-omzet van meer dan 63 miljard dollar. Het productportfolio biedt een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. Bron: PepsiCo
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
PepsiCo investeert 200 miljoen in verduurzaming chipsfabriek
Verduurzaming – PepsiCo wil haar Belgische fabriek in Veurne met meer dan 200 miljoen verder verduurzamen. Het wil de productie met 35% verhogen en het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen met als doel de broeikasgasemissies te verlagen met 75%. Ook moet de fabriek na de ombouw in 2030 8 keer minder leidingwater in het productieproces gebruiken dan nu het geval is.
Lees berichtPepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola
Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.
Lees berichtPepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%
Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.
Lees berichtLeev wil vaart maken met verduurzaming
Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees bericht