Platform Amigos wil sociale interactie creëren in de horeca
Platform – Social platform Amigos wil samen met lokale horecaondernemers meer interactie creëren tussen mensen tijdens de winterdagen. Amigos is daarom gestart met een nieuw initiatief, genaamd Amigos Spots.
Amigos Spot is een vaste ontmoetingsplek waar onbekende mensen met elkaar kunnen afspreken om samen iets leuks te ondernemen. Bijvoorbeeld om een drankje te doen of uit eten te gaan. Via een interactieve kaart krijgen de Amigos gebruikers geschikte locaties te zien die passen bij hun interesses.
In een toelichting op het initiatief geeft Amigos aan dat tijdens de wintermaanden mensen zich vaker terugtrekken. Niet alleen in hun huizen en kantoren, maar ook achter hun beeldschermen. Dat kan leiden tot isolement of zelfs een winterdepressie, zo laat het bedrijf weten. Amigos wil daarin verandering brengen door het via het platform fysieke activiteiten aan te bieden. Via het platform worden al honderden fysieke activiteiten georganiseerd. Het platform zou 750.000 gebruikers tellen in vijf landen.
Amigos Spots
Vanaf 1 november worden diverse ‘spots’ voorgesteld in de Amigos app. Dit kunnen cafés en restaurants zijn, maar ook bioscopen, arcadehallen en bowlingbanen. De uitbater van een Amigos Spot kan zelf activiteiten en aanbiedingen voorstellen, zoals een pubquiz of cocktail workshop. Dat levert de ondernemer niet alleen zichtbaarheid op, maar ook klandizie. De eerste tientallen horecazaken hebben zich volgens Amigos al aangemeld om Amigos Spot te worden. Het bedrijf heeft ruim 3 miljoen euro aan financiering opgehaald bij investeerders om verder te kunnen groeien. De Amigos app is gratis te downloaden via de app stores.
Bron: Amigos/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht