Platform Amigos wil sociale interactie creëren in de horeca


Mensen in het echte leven bij elkaar brengen, dat wil de Amigos-app / Foto bij: Amigos

Platform – Social platform Amigos wil samen met lokale horecaondernemers meer interactie creëren tussen mensen tijdens de winterdagen. Amigos is daarom gestart met een nieuw initiatief, genaamd Amigos Spots.

Amigos Spot is een vaste ontmoetingsplek waar onbekende mensen met elkaar kunnen afspreken om samen iets leuks te ondernemen. Bijvoorbeeld om een drankje te doen of uit eten te gaan. Via een interactieve kaart krijgen de Amigos gebruikers geschikte locaties te zien die passen bij hun interesses.

In een toelichting op het initiatief geeft Amigos aan dat tijdens de wintermaanden mensen zich vaker terugtrekken. Niet alleen in hun huizen en kantoren, maar ook achter hun beeldschermen. Dat kan leiden tot isolement of zelfs een winterdepressie, zo laat het bedrijf weten. Amigos wil daarin verandering brengen door het via het platform fysieke activiteiten aan te bieden.  Via het platform worden al honderden fysieke activiteiten georganiseerd. Het platform zou 750.000 gebruikers tellen in vijf landen.

Amigos Spots

Vanaf 1 november worden diverse ‘spots’ voorgesteld in de Amigos app. Dit kunnen cafés en restaurants zijn, maar ook bioscopen, arcadehallen en bowlingbanen. De uitbater van een Amigos Spot kan zelf activiteiten en aanbiedingen voorstellen, zoals een pubquiz of cocktail workshop. Dat levert de ondernemer niet alleen zichtbaarheid op, maar ook klandizie. De eerste tientallen horecazaken hebben zich volgens Amigos al aangemeld om Amigos Spot te worden. Het bedrijf heeft ruim 3 miljoen euro aan financiering opgehaald bij investeerders om verder te kunnen groeien. De Amigos app is gratis te downloaden via de app stores.

Bron: Amigos/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid