Promesso koffiemachine Douwe Egberts wint ‘Red Dot’ design award
Koffie - De Promesso koffiemachine van Jacobs Douwe Egberts heeft de Red Dot design award gewonnen. De Red Dot award is de prestigieuze internationale designprijs voor het beste productontwerp van het afgelopen jaar. De vakjury maakte deze week bekend dat de Promesso koffiemachine voor de zakelijke markt, ontworpen door designbureau VanBerlo, is beoordeeld als beste productontwerp in zijn categorie. Promesso is een concept voor de zakelijke markt met een nieuwe technologie, een stijlvolle koffiemachine en een premiumkwaliteit koffie. Door zijn bijzondere vormgeving en het intuïtieve touchscreen is de Promesso eenvoudig te bedienen. De verschillende variaties kunnen naar eigen smaak worden gezet en gedronken. De koffiemachine bewaart favorieten en kent de voorkeuren van meerdere gebruikers. Oplossing Jacobs Douwe Egberts is de enige koffiebrander ter wereld die al decennia eigen koffiemachines ontwikkelt. Daarmee biedt het bedrijf de optimale oplossing voor de klant en de consument. Harrie Wessels, global design & innovation manager JDE Professional: “Als marktleider op het gebied van full service koffieoplossingen blijft JDE constant innoveren. Ontwerpbureau VanBerlo, waarmee we al meer dan vijftien jaar samenwerken, vult onze kennis perfect aan en vertaalt onze briefings naar het beste design. Met de Promesso koffiemachine is dat fantastisch gelukt: design en functionaliteit zijn optimaal tot in de kleinste detail doorgevoerd.” De Red Dots Design Awards worden jaarlijks toegekend in drie hoofddisciplines: product, communication en concept, verdeeld in 31 categorieën. Dit jaar werden 5200 designs uit 57 landen beoordeeld door een 41-koppige vakjury. De internationale designprijs wordt 4 juli uitgereikt in het Aalto-theater in het Duitse Essen. Koffie - De Promesso koffiemachine van Jacobs Douwe Egberts heeft de Red Dot design award gewonnen. De Red Dot award is de prestigieuze internationale designprijs voor het beste productontwerp van het afgelopen jaar. De vakjury maakte deze week bekend dat de Promesso koffiemachine voor de zakelijke markt, ontworpen door designbureau VanBerlo, is beoordeeld als beste productontwerp in zijn categorie. Promesso is een concept voor de zakelijke markt met een nieuwe technologie, een stijlvolle koffiemachine en een premiumkwaliteit koffie. Door zijn bijzondere vormgeving en het intuïtieve touchscreen is de Promesso eenvoudig te bedienen. De verschillende variaties kunnen naar eigen smaak worden gezet en gedronken. De koffiemachine bewaart favorieten en kent de voorkeuren van meerdere gebruikers. Oplossing Jacobs Douwe Egberts is de enige koffiebrander ter wereld die al decennia eigen koffiemachines ontwikkelt. Daarmee biedt het bedrijf de optimale oplossing voor de klant en de consument. Harrie Wessels, global design & innovation manager JDE Professional: “Als marktleider op het gebied van full service koffieoplossingen blijft JDE constant innoveren. Ontwerpbureau VanBerlo, waarmee we al meer dan vijftien jaar samenwerken, vult onze kennis perfect aan en vertaalt onze briefings naar het beste design. Met de Promesso koffiemachine is dat fantastisch gelukt: design en functionaliteit zijn optimaal tot in de kleinste detail doorgevoerd.” De Red Dots Design Awards worden jaarlijks toegekend in drie hoofddisciplines: product, communication en concept, verdeeld in 31 categorieën. Dit jaar werden 5200 designs uit 57 landen beoordeeld door een 41-koppige vakjury. De internationale designprijs wordt 4 juli uitgereikt in het Aalto-theater in het Duitse Essen.
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtBakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtInspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees bericht