Schiphol krijgt internationale prijs van reizigers


Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek op de luchthaven, een van de projecten waar Schiphol en HMSHost samenwerken

Luchthaven – Schiphol heeft onlangs een belangrijke internationale prijs ontvangen, toegekend door reizigers. Internationale reizigers prijzen vooral de Nederlandse ervaring die zij opdoen Schiphol.

De waardering van de internationale reizigers bleek uit de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’ die Schiphol kreeg op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is.

Het onderzoek werd gedaan door onderzoeksbureau m1nd-set dat samen met TR Business (Travel & Retail medium) duizenden reizigers daarvoor heeft geraadpleegd. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd, maar de meeste stemmen voor “Best Sense of Place” gingen naar luchthaven Schiphol. Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol laat in een reactie weten: “We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven”.

Unieke Nederlandse ervaring

Schiphol laat weten dat Nederlandse iconen vaak centraal staan in winkels en horeca op Schiphol. Op die manier krijgen reizigers een ervaring mee die zij alleen in Nederland kunnen krijgen. “Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe “Tastes of the lowlands”, aldus Schiphol. HMSHost dat de meeste horecalocaties op Schiphol exploiteert probeert naast het internationale aspect meestal ook een typisch Nederlands tintje mee te geven aan de locaties.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Reiziger oprecht centraal in eerste Nederlandse Circle K shop

Interview - De eerste Circle K in Nederland is geopend. Tankstation Bijleveld langs de A12 bij Harmelen kreeg de primeur. De TotalEnergies-locatie Schiphol is inmiddels omgebouwd en  Reeuwijk volgt. In de aankondigingen van de ombouw van de voormalige TotalEnergies-stations werd steeds aangegeven dat de Circle K de reiziger centraal zet. Een claim die Alimentation Couche-Tard Inc. op zich niet uniek...

Lees bericht

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid