Schouten Europe genomineerd voor Foodvalley Champions 2020
Verkiezing - Schouten Europe is één van de drie genomineerden voor de Foodvalley Champions 2020 verkiezing. Schouten Europe is genomineerd in de categorie eiwittransitie. De Foodvalley Champions-prijzen worden uitgereikt tijdens de komende Foodvalley Summits op 13 en 14 oktober in Wageningen.
Schouten is onder andere genomineerd vanwege haar vele innovaties met grote impact. De organisatie omschrijft het Giessense familiebedrijf als volgt: “Schouten Europe, in de jaren negentig pionierende op de markt voor vleesvervangers, heeft de wereldwijde eiwittransitie ‘smaak en kraak’ gegeven, met talloze innovatieve recepten en ingrediënten.”
Pionier
Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. De producten worden veelal onder private label verkocht. Schouten werkt wereldwijd samen met retailers; fabrikanten van snacks, salades en maaltijden; fastfoodketens en allerlei andere partijen binnen de industriële, intermediaire en institutionele markt.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtBOON stopt met vleesvervangers voor retail
Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.
Lees berichtSchouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtBedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren
Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).
Lees berichtSchouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”. Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.
Lees berichtLidl test vleesvervangers direct naast het vlees
Supermarkt – Discounter Lidl wil vaart zetten achter de eiwittransitie. Niet alleen wordt het aantal plantaardige vleesvervangers verder uitgebreid, ook worden de bestverkopende vleesvervangers als test naast de vleesproducten gelegd.
Lees bericht