Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip


De Southern Fried Pops spelen in op de groeiende vraag naar plant-based snacks

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Voor de Southern fried smaak is, volgens Daphne Sanders, productontwikkelaar bij Schouten, gekozen vanwege de populariteit daarvan. “Maar ook allerlei andere smaakvariaties zijn toe te passen op deze pops.”Eiwitten uit soja en tarwe zijn de belangrijkste eiwitbronnen voor de pops. De pops zijn op smaak gebracht door kruiden, specerijen en natuurlijke aroma’s. Sanders: Om de pops krokant aan te bieden, kunnen ze het best bereid worden in de airfryer of frituur.

Plantaardig snacksegment groeit

Kees van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten: “In de afgelopen jaren zien we dat consumenten steeds vaker eiwitrijke tussendoortjes kiezen. Het groeiende assortiment van plantaardige opties in horecagelegenheden speelt hierbij een stimulerende rol.” Volgens onderzoeksbureau Markteffect geeft 27% van de frequente vleesvervanger-gebruikers in Nederland (54% van de bevolking) aan dat ze regelmatig vegetarische of plantaardige snacks eten, en dit percentage neemt jaarlijks toe. Het segment van kipvervangers is volgens onderzoeksbureau Markets and Markets zelfs veruit  het grootste segment binnen de wereldwijde markt voor vleesvervangers.

Bron: Schouten/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid