Selecta komt met cateringconcept FOODIE’S MicroMarket


Gemaksconcept – Voor bedrijven met een personeelsbestand vanaf circa 150 medewerkers komt koffie- en vendingspecialist Selecta met een nieuw cateringconcept. Onder de naam FOODIE’S MicroMarket lanceert het bedrijf begin volgend jaar met een modulair opgebouwd praktisch cateringconcept, waarbij alles dagelijks wordt bijgehouden door Selecta. “Het cateringconcept is over komen waaien uit Amerika, waar het al in 2012 succesvol was,” laat Project Manager Tijs van Bladel van Selecta weten. “Na een introductie in Italië, Zwitserland en Engeland, hebben we het concept nu ook in onze vestiging in Dordrecht neergezet, met als reden om volgend voorjaar het MicroMarket concept uit te rollen in Nederland.” Drie elementen FOODIE’S MicroMarket bestaat uit een basisconcept van drie elementen, te weten Kassa, een retail shelfingsysteem met verschillende producten en een gekoeld deel. Afhankelijk van wensen en aantallen werknemers kan het concept modulair worden uitgebreid met de Soupserver en een koffie concept van Starbucks on the go, Lavazza of Pelican Rouge. Kern is dat Selecta de voorraden bijhoudt en elke dag producten weer aanvult. Groei “Wereldwijd staan er zo’n 25.000 MicroMarkets”, laat Van Bladel weten, ”In Europe wordt er nu net mee gestart, maar is het aantal langzaamaan aan het groeien” De verwachting is dat er meer markt voor is, ook omdat het aanbod in het concept veel beter aansluit bij de trend naar gezonde producten. Ook het feit dat binnen het systeem klanten contactloos betalen, of een eigen account aan kunnen maken, waarbij zij met een vingerafdruk kunnen betalen, maakt het gebruik van het concept eenvoudiger voor medewerkers. In eerste instantie is het concept vooral geschikt voor de kleinere tot middelgrote kantoorlocaties, maar binnen grotere locaties kan FOODIE’S MicroMarket ook als aanvulling dienst doen van de grotere horeca-afdelingen binnen die bedrijfslocaties. Bron: @FoodClicks Gemaksconcept – Voor bedrijven met een personeelsbestand vanaf circa 150 medewerkers komt koffie- en vendingspecialist Selecta met een nieuw cateringconcept. Onder de naam FOODIE’S MicroMarket lanceert het bedrijf begin volgend jaar met een modulair opgebouwd praktisch cateringconcept, waarbij alles dagelijks wordt bijgehouden door Selecta. “Het cateringconcept is over komen waaien uit Amerika, waar het al in 2012 succesvol was,” laat Project Manager Tijs van Bladel van Selecta weten. “Na een introductie in Italië, Zwitserland en Engeland, hebben we het concept nu ook in onze vestiging in Dordrecht neergezet, met als reden om volgend voorjaar het MicroMarket concept uit te rollen in Nederland.” Drie elementen FOODIE’S MicroMarket bestaat uit een basisconcept van drie elementen, te weten Kassa, een retail shelfingsysteem met verschillende producten en een gekoeld deel. Afhankelijk van wensen en aantallen werknemers kan het concept modulair worden uitgebreid met de Soupserver en een koffie concept van Starbucks on the go, Lavazza of Pelican Rouge. Kern is dat Selecta de voorraden bijhoudt en elke dag producten weer aanvult. Groei “Wereldwijd staan er zo’n 25.000 MicroMarkets”, laat Van Bladel weten, ”In Europe wordt er nu net mee gestart, maar is het aantal langzaamaan aan het groeien” De verwachting is dat er meer markt voor is, ook omdat het aanbod in het concept veel beter aansluit bij de trend naar gezonde producten. Ook het feit dat binnen het systeem klanten contactloos betalen, of een eigen account aan kunnen maken, waarbij zij met een vingerafdruk kunnen betalen, maakt het gebruik van het concept eenvoudiger voor medewerkers. In eerste instantie is het concept vooral geschikt voor de kleinere tot middelgrote kantoorlocaties, maar binnen grotere locaties kan FOODIE’S MicroMarket ook als aanvulling dienst doen van de grotere horeca-afdelingen binnen die bedrijfslocaties. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Dunkin’ lanceert ‘smartfridge koffie en donuts station’

Shopconcept – Koffie- en donutconcept Dunkin’ presenteert samen met Selecta, Alpro en Monin ‘De World of Dunkin’, een volgens het bedrijf ‘slimme verkoopoplossing met koffie, ijsdranken, Dunkin’ donuts, merchandise en andere producten’. De eerste units zijn reeds ontwikkeld en de primeur is voor Hotel Gorinchem van Van der Valk International, de belangrijkste belanghebbende in Dunkin’.

Lees bericht


Selecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken

Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.

Lees bericht

Selecta en Vitamin Well gaan samenwerken in Europa

Samenwerking - Vendingspecialist Selecta en Vitamin Well, leverancier van functionele dranken en proteïnerepen, gaan samenwerken op de Europese markt. Selecta gaat in de automaten het aanbod gezonde producten uitbreiden met de producten van Vitamin Well

Lees bericht




Vooral veel vendingnieuws op beurs Facilitair

Vakbeurs – De beurs Facilitair en Gebouwenbeheer, onlangs gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht, was weliswaar kleiner dan de vorige editie, maar liet desalniettemin wel een aantal nieuwe ontwikkelingen zien. Vooral op gebied van vending waren er nieuwe oplossingen te zien, al dan niet als aanvulling op locaties waar reguliere catering een probleem is.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid