Selecta introduceert ‘vending van de toekomst’


Grote touchscreens, dynamische aanbiedingen en een gevarieerd aanbod zorgen laten de verkoop tot wel 165% stijgen volgens Selecta

Vending -  Selecta start dit najaar met de uitrol van een nieuwe generatie vendingmachines. Deze slimme verkoopautomaten werden al uitvoerig getest in Groot-Brittannië en staan momenteel ook op enkele testlocaties in Nederland en België. Dit najaar wil Selecta de machines breed gaan uitrollen.

De nieuwe vendingmachines spelen beter in op de gepersonaliseerde ervaring van klanten, waardoor er een stijging van 165% in de verkoop kan worden gerealiseerd. De machines zijn voorzien van dynamische aanbiedingen, waardoor bij storingen of out-of-stock automatisch andere items worden aanbevolen. De nieuwe Smart Vending Machines combineren touchscreens, dynamische prijsaanpassingen en een uitgebreide productselectie, waardoor ze nog beter inspelen op de hedendaagse behoeften van de consument.

Dynamisch

De automaten bieden een breed assortiment tot maar liefst 48 producten, variërend van snacks tot frisdranken. De machines zijn uitgerust met intelligente software en sensoren die in staat zijn om de demografische gegevens en het koopgedrag van gebruikers te analyseren, waardoor promoties en prijzen dynamisch kunnen worden aangepast. Dat betekent, volgens Selecta, dat klanten een gepersonaliseerde ervaring krijgen, waarbij producten en combinaties kunnen worden aanbevolen die aansluiten bij hun profiel. Tevens kan door de technologie ingespeeld worden op happy hours en promoties tijdens daluren. Daarnaast kunnen de prijzen en producten op afstand worden beheerd, wat resulteert in een hogere efficiëntie en lagere operationele kosten.

Uitrol

In België en Nederland worden de vendingmachines momenteel getest op vijftig locaties. De eerste testresultaten uit het Verenigd Koninkrijk tonen een stijging van de verkoop met 165% en een daling van technische tussenkomsten met 30% in vergelijking met traditionele verkoopautomaten. “Met deze nieuwe generatie verkoopautomaten onderstrepen we onze ambitie om meer te zijn dan een leverancier van standaard koffie- en snackautomaten”, aldus Tim Goossens, algemeen directeur van Selecta België en Luxemburg.

Bron: Selecta/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Naima van den Ende nieuwe Sales Directeur Sodexo

Benoeming – Naima van den Ende-el Mahjari is per 1 september de nieuwe Sales Directeur van Sodexo Nederland. Hiervoor was ze in dezelfde functie actief bij Selecta Nederland. Ze volgt Han Kramer op die binnen Sodexo de rol van Client Retention Executive gaat invullen.

Lees bericht




Dunkin’ lanceert ‘smartfridge koffie en donuts station’

Shopconcept – Koffie- en donutconcept Dunkin’ presenteert samen met Selecta, Alpro en Monin ‘De World of Dunkin’, een volgens het bedrijf ‘slimme verkoopoplossing met koffie, ijsdranken, Dunkin’ donuts, merchandise en andere producten’. De eerste units zijn reeds ontwikkeld en de primeur is voor Hotel Gorinchem van Van der Valk International, de belangrijkste belanghebbende in Dunkin’.

Lees bericht


Selecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken

Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.

Lees bericht

Selecta en Vitamin Well gaan samenwerken in Europa

Samenwerking - Vendingspecialist Selecta en Vitamin Well, leverancier van functionele dranken en proteïnerepen, gaan samenwerken op de Europese markt. Selecta gaat in de automaten het aanbod gezonde producten uitbreiden met de producten van Vitamin Well

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid