Sligro Food Group realiseerde in 2023 omzet van € 2.859 miljoen


In België beliep de omzettoename van de Sligro Food Group in 2023 75,4 procent

Jaarcijfers - De omzet van Sligro Food Group over 2023 bedroeg € 2.859 miljoen, een toename van 15,2% ten opzichte van de omzet in 2022. De omzet bedroeg toen € 2.483 miljoen. Autonoom steeg de omzet met 8,8%.

In Nederland was sprake van een omzettoename van 8,6% (Q4: toename van 2,5%). Deze was volledig autonoom, zo laat de groothandel in Veghel weten. In België beliep de omzettoename 75,4% (Q4: toename van 44,8%), waarvan 11,3% autonoom (Q4: afname van 9,9%). Deze toename werd mede ingegeven door de overname van de negen Metro groothandels (Antwerpen Zuid, Wevelgem, Luik, Hasselt, Middelkerke, Namen, Sint-Katelijne-Waver, Brussel en Vorst).

Tabak

Verder laat de groothandel weten dat het aandeel van de tabaksomzet ten opzichte van het totaal is dit jaar verder is gedaald. Dit aandeel bedroeg afgelopen jaar 7,4% van de totale omzet. In 2022 was dit aandeel nog 7,9%.

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht

Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid