STIVA en Flink tekenen gedragscode tijdens NIX18 week
Bezorgdienst - De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en boodschappenbezorger Flink hebben de Gedragscode Verantwoorde Alcohol Bezorging ondertekend. Dat gebeurde tijdens de NIX18 week van Flink.
De hele week vinden er activiteiten plaats om bij de medewerkers aandacht te vragen voor het belang van een verantwoorde alcoholbezorging en leeftijdscontrole bij bezorging. Mystery shoppers controleren structureel of dit goed gebeurt. Indien dit niet het geval is, kunnen sancties voor de betreffende medewerker volgen. Robin Kiesler, directeur Nederland van Flink: “Het moet niet mogelijk zijn voor minderjarigen om alcohol of sigaretten bij Flink te bestellen. Daarom besteden we er volop extra aandacht aan. Met STIVA hebben we de handen ineen geslagen om ervaringen uit te wisselen en een gedragscode op te stellen. We hebben nu heldere afspraken gemaakt over wat we gaan doen.”
Peter de Wolf, directeur van STIVA: “Het is ontzettend belangrijk dat op een verantwoorde manier wordt genoten van alcoholhoudende producten. De producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken zijn daarom verheugd dat we nu een gedragscode voor verantwoorde bezorging hebben kunnen sluiten. Die dient wat STIVA betreft als voorbeeld voor de sector. We zullen andere bedrijven van harte uitnodigen om de code ook te onderschrijven.”
Bron: Flink/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtThuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees berichtFlink, Zorgboodschap en Leef3 gaan senioren helpen in Amersfoort
Samenwerking – Boodschappenbezorgdienst Flink, Leef3.nu en Zorgboodschap gaan in Amersfoort een samenwerking aan. De drie bedrijven willen senioren in de regio Amersfoort voorzien van zorgmaaltijden, specifiek voor ouderen. Deze maaltijden zijn volledig afgestemd op de behoeftes van de doelgroep en worden per fiets bezorgd door Flink.
Lees bericht