Subway Teriyaki winnaar Lay’s Iconic Restaurant flavours
Wedstrijd – Subway Teriyaki is de winnaar geworden van de strijd om de Lay’s Iconic Restaurant flavours. Het chipsmerk Lay’s introduceerde april dit jaar een drietal smaken die refereerde aan recepten van de fastfoodketens KFC, Subway en Pizza Hut.
Na een maandenlange strijd heeft de consument uiteindelijk de Lay’s Subway Teriyaki uitgekozen als favoriete smaak. Om de uitslag te vieren heeft het chipsmerk een ‘Crispy Puffer Jacket’ laten ontwerpen van ongebruikte chipszakkenfolie.
Lay’s Iconic Restaurant Flavours
Lay’s, het chipsmerk van PepsiCo, lanceerde april dit jaar samen met drie wereldbekende restaurants de Lay’s Iconic Restaurant Flavours. Onder het motto ‘het beste van twee werelden’ introduceerde Lay’s chips met de kenmerkende smaken van KFC, Subway en Pizza Hut. De smaken waren: Pizza Hut Margherita, Subway Teriyaki en KFC Original Recipe Chicken. Uiteindelijk koos de consument voor Subway Teriyaki.
Mode-item met smaak
De winnende smaak stimuleerde de creativiteit van XPLCT Studios bij het ontwerpen van de Crispy Puffer Jacket, want het bureau ontwierp een jas gemaakt van gerecyclede chipszakkenfolie met een zilveren chipje als rits. Één zak op de borst zit met de bedrukte kant van een zak chips naar buiten zodat duidelijk is dat Lay’s Subway Teriyaki is de favoriete smaak van Nederland is.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Subway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit
Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtSubway introduceert Signature Series in Nederland
Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.
Lees berichtKentucky Fried Chicken (KFC) breidt uit naar Kampen
Formulenieuws - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule uit door de opening van een nieuw filiaal. De locatie aan de Van Doorneweg in Kampen is de 11e vestiging van de EG Group in Nederland.
Lees berichtYum! Brands neemt 218 restaurants over van EG Group
Buitenland – Yum! Brands' KFC heeft aangegeven dat het 218 restaurants zal overnemen van zijn grootste franchisenemer EG Group in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Yum Brands neemt de locaties over om de groeistrategie in Groot-Brittannië en Ierland te versnellen.
Lees berichtSubway verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan Roark Capital
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Lees bericht