Supermarkt Boon opent nieuwe gemaksformule Boon’s Pitstop


Formulenieuws – Boon’s Pitstop heet de nieuwe convenienceformule van het familiebedrijf Boon Food Group. De komende maanden openen twee nieuwe gemakslocaties, een in Amsterdam eind november en de tweede in het Rotterdamse Katendrecht. Boon, bekend in de retailsector van de Boon’s markten en MCD-supermarkten, gooit het roer hiermee om naar meer convenience. Ook de MCD-formule gaat verdwijnen en wordt omgebouwd naar Boon's versmarkt. Verantwoordelijk voor de gemaksformule is Eric Brosius. Hij werkte als interim bij de Zorgboodschap, een landelijke organisatie die boodschappen bij zorginstellingen rondbrengt en waar Boon inmiddels eigenaar van is. Volgens Brosius richt de nieuwe conveniencestore zich op de on-the-go-consument. Het format is ook niet vergelijkbaar met de reeds bestaande Boon’s markt waarvan er inmiddels elf in Nederland bestaan. “Die winkels zijn over het algemeen groter en hebben een uitgebreider assortiment. Bij Boon’s Pitstop gaat het echt om producten die direct kunnen worden meegenomen of ter plekke worden genuttigd.” De locatie die eind november opent, is gevestigd in het metrostation van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam-Noord. Deze vestiging heeft geen sta- of zitplaatsen. De vestiging in het Rotterdamse Katendrecht in gebouw ‘Cobana’ die een maand later opent heeft wel statafels. “Bij Katendrecht fronzen sommigen wellicht nog hun wenkbrauwen, maar in het gebouw komen straks goedverdienende tweeverdieners”, zegt Brosius. “Met Pitstop willen wij ook die gemakzoekende klanten bedienen.” Supermarkten worden groter Volgens Brosius is er duidelijk sprake van een verandering in het aankoopgedrag van de consument. “De norm bij de supermarkten wordt straks 1000 vierkante meter en meer. Daaronder wordt het steeds moeilijker. Maar dat de locaties groter worden betekent ook dat er ruimte komt voor meer kleinschalige concepten. Mits je aan die concepten maar waarde toevoegt voor de consument. Met Boon’s markt en Boon’s Pitstop spelen we daar op in. We bieden op die locaties een ander assortiment aan en richten ons veel meer op gemak.” Smallere keuze Wie keuze wil hebben in koffiemerken, moet straks naar de supermarkt bij Boon. Pitstop is echt voor het hoogst noodzakelijke en producten die geschikt zijn om mee te kunnen nemen. Brosius: “We spelen met het format natuurlijk in op de gast die onderweg is en wat minder tijd heeft. Maar die wel een koffiemoment wil en een belegd broodje. Ook voor kant-en-klaarmaaltijden kan de consument straks terecht. We gaan de maaltijden daarvoor betrekken van Landmark in Schellingwoude. Mooie regionale producten en vers bereid.” Bij Pitstop liggen ook de frisdranken, het bier en de wijn gekoeld te wachten op de klant, want wie een lunch of avondmaaltijd uit gemak meeneemt, wil daar ook iets bij drinken. Overeenkomsten Dat er tussen Boon’s markt en Pitstop overeenkomsten zijn, is logisch. Brosius: “Het nieuwe kant en klare broodjes-concept van Boon’s markt in Kerkdriel is straks ook terug te vinden in nieuwe Boon’s Pitstops. Op die manier maak je gebruik van je opgedane kennis en je ervaring. Sommige activiteiten verschillen ook niet. Zo doen we in Pitstop belegde broodjes en ook in Boon’s markt. De vestiging in Kerkdriel doet op sommige dagen al meer dan honderd belegde broodjes. Verschil is de grootte van de winkel en het feit dat we bij Boon’s markt wel op sommige locaties maaltijden gaan bereiden.” Ombouw MCD De Boon Food Group heeft naast de formule Boon’s markt en straks Pitstop ook nog eens 29 supermarktlocaties onder de naam MCD. Volgens Brosius worden die op termijn allemaal omgebouwd naar Boon’s markt. De supermarkten zijn met name gevestigd in de regio Zuidwest Nederland. Ongeveer de helft van die MCD vestigingen betreft filialen. De andere helft behoort toe aan zelfstandige ondernemers. In totaal werken er bij MCD meer dan 2500 medewerkers. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Boon’s Pitstop heet de nieuwe convenienceformule van het familiebedrijf Boon Food Group. De komende maanden openen twee nieuwe gemakslocaties, een in Amsterdam eind november en de tweede in het Rotterdamse Katendrecht. Boon, bekend in de retailsector van de Boon’s markten en MCD-supermarkten, gooit het roer hiermee om naar meer convenience. Ook de MCD-formule gaat verdwijnen en wordt omgebouwd naar Boon's versmarkt. Verantwoordelijk voor de gemaksformule is Eric Brosius. Hij werkte als interim bij de Zorgboodschap, een landelijke organisatie die boodschappen bij zorginstellingen rondbrengt en waar Boon inmiddels eigenaar van is. Volgens Brosius richt de nieuwe conveniencestore zich op de on-the-go-consument. Het format is ook niet vergelijkbaar met de reeds bestaande Boon’s markt waarvan er inmiddels elf in Nederland bestaan. “Die winkels zijn over het algemeen groter en hebben een uitgebreider assortiment. Bij Boon’s Pitstop gaat het echt om producten die direct kunnen worden meegenomen of ter plekke worden genuttigd.” De locatie die eind november opent, is gevestigd in het metrostation van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam-Noord. Deze vestiging heeft geen sta- of zitplaatsen. De vestiging in het Rotterdamse Katendrecht in gebouw ‘Cobana’ die een maand later opent heeft wel statafels. “Bij Katendrecht fronzen sommigen wellicht nog hun wenkbrauwen, maar in het gebouw komen straks goedverdienende tweeverdieners”, zegt Brosius. “Met Pitstop willen wij ook die gemakzoekende klanten bedienen.” Supermarkten worden groter Volgens Brosius is er duidelijk sprake van een verandering in het aankoopgedrag van de consument. “De norm bij de supermarkten wordt straks 1000 vierkante meter en meer. Daaronder wordt het steeds moeilijker. Maar dat de locaties groter worden betekent ook dat er ruimte komt voor meer kleinschalige concepten. Mits je aan die concepten maar waarde toevoegt voor de consument. Met Boon’s markt en Boon’s Pitstop spelen we daar op in. We bieden op die locaties een ander assortiment aan en richten ons veel meer op gemak.” Smallere keuze Wie keuze wil hebben in koffiemerken, moet straks naar de supermarkt bij Boon. Pitstop is echt voor het hoogst noodzakelijke en producten die geschikt zijn om mee te kunnen nemen. Brosius: “We spelen met het format natuurlijk in op de gast die onderweg is en wat minder tijd heeft. Maar die wel een koffiemoment wil en een belegd broodje. Ook voor kant-en-klaarmaaltijden kan de consument straks terecht. We gaan de maaltijden daarvoor betrekken van Landmark in Schellingwoude. Mooie regionale producten en vers bereid.” Bij Pitstop liggen ook de frisdranken, het bier en de wijn gekoeld te wachten op de klant, want wie een lunch of avondmaaltijd uit gemak meeneemt, wil daar ook iets bij drinken. Overeenkomsten Dat er tussen Boon’s markt en Pitstop overeenkomsten zijn, is logisch. Brosius: “Het nieuwe kant en klare broodjes-concept van Boon’s markt in Kerkdriel is straks ook terug te vinden in nieuwe Boon’s Pitstops. Op die manier maak je gebruik van je opgedane kennis en je ervaring. Sommige activiteiten verschillen ook niet. Zo doen we in Pitstop belegde broodjes en ook in Boon’s markt. De vestiging in Kerkdriel doet op sommige dagen al meer dan honderd belegde broodjes. Verschil is de grootte van de winkel en het feit dat we bij Boon’s markt wel op sommige locaties maaltijden gaan bereiden.” Ombouw MCD De Boon Food Group heeft naast de formule Boon’s markt en straks Pitstop ook nog eens 29 supermarktlocaties onder de naam MCD. Volgens Brosius worden die op termijn allemaal omgebouwd naar Boon’s markt. De supermarkten zijn met name gevestigd in de regio Zuidwest Nederland. Ongeveer de helft van die MCD vestigingen betreft filialen. De andere helft behoort toe aan zelfstandige ondernemers. In totaal werken er bij MCD meer dan 2500 medewerkers. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

John Uffing hoofd winkelbedrijf Boon Food Group

Benoeming - John Uffing wordt per 11 maart verantwoordelijk voor het winkelbedrijf van Boon Food Group. Hij gaat leiding geven aan de acquisitie-, bouw- en vastgoedactiviteiten en zal de volledige winkeloperatie gaan aansturen. Uffing is op dit moment nog werkzaam als algemeen directeur bij Focusplaza.  Daarvoor heeft hij 23 jaar bij Coop Supermarkten/Plus Retail gewerkt.

Lees bericht


Eerste Boon’s Dagmarkt in Limburg opent de deuren

Formulenieuws - Op woensdag 29 november opent de Boon’s Dagmarkt in Nieuwstadt. Het is de eerste Boon's Dagmarkt in Limburg. Deze voormalige Plusvestiging van de familie de Wit is de afgelopen weken vergroot en geheel volgens de laatste formule uitgangspunten ingericht.

Lees bericht


Flink, Zorgboodschap en Leef3 gaan senioren helpen in Amersfoort

Samenwerking – Boodschappenbezorgdienst Flink, Leef3.nu en Zorgboodschap gaan in Amersfoort een samenwerking aan. De drie bedrijven willen senioren in de regio Amersfoort voorzien van zorgmaaltijden, specifiek voor ouderen. Deze maaltijden zijn volledig afgestemd op de behoeftes van de doelgroep en worden per fiets bezorgd door Flink.

Lees bericht


John van der Ent scherpt strategie SPAR verder aan

Formulenieuws – Verder groeien met foodservice, groeien in verkooppunten en investeren in permanente verbetering van de winkels. Dat is de aangescherpte strategie, die SPAR CEO John van der Ent op de formuledag van de gemaksformule deelde met de aangesloten ondernemers.

Lees bericht

‘NS wil andere foodretailers ook stationsruimte bieden’

Treinstations - NS en Albert Heijn verlengen hun samenwerking met vijf jaar, met een optie voor nog eens vijf jaar. Het feit dat NS de AH to go-locaties gaat exploiteren, maakt het voor andere foodretailers met gemaksconcepten niet onmogelijk toegang te verkrijgen tot het stationsgebied. ‘Waar sprake is van toevoeging gaan we dat zeker bekijken’, aldus een NS-woordvoerster.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid