Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales


Afwasbaar bakje waarmee Thuisbezorgd gaat testen bij UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Bezoekers die de finale van de UEFA Women's Champions League bijwonen in Eindhoven op 3 juni, zontvangen hun bestelde maaltijden in herbruikbare verpakkingen. Deze verpakkingen worden na de wedstrijd ingeleverd en schoongemaakt, zodat deze hergebruikt kunnen worden voor toekomstige evenementen. In totaal verwacht moederbedrijf Just Eat Takeaway.com van Thuisbezorgd bij dit evenement meer dan 20.000 wegwerpverpakkingen te vervangen voor een herbruikbaar alternatief.

Kans

Vooralsnog gaat het om een test, maar wel eentje die onderdeel uitmaakt van een bredere strategie van Just Eat Takeway op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf wil onderzoeken welke duurzame alternatieven er zijn te vinden voor verpakkingen van afhaal- en bezorgmaaltijden. Zo werkt Just Eat Takeaway.com sinds 2021 samen met verschillende leveranciers van herbruikbare verpakkingen om dit systeem te testen voor maaltijdbezorging. Gijs Weterings, directeur Thuisbezorgd ziet de samenwerking met UEFA als een mooie kans om de voetbalfans tijdens alle finales te laten zien dat het mogelijk is favoriete maaltijd duurzaam verpakt te ontvangen.

Notpla

Tijdens de andere drie UEFA finale-wedstrijden werkt Just Eat Takeaway samen met de Engelse startup Notpla. Als onderdeel van de samenwerking tussen Just Eat Takeaway en UEFA worden meer dan 175.000 biologisch afbreekbare verpakkingen van Notpla beschikbaar gesteld aan voetbalfans die de Champions League-finale in Istanbul, de Europa League-finale in Boedapest en de Conference League-finale in Praag bijwonen. Deze kartonnen verpakking, gecoat met zeewier, is plasticvrij, recyclebaar, composteerbaar en kan op biologische wijze afbreken binnen enkele weken.

Bron: Thuisbezorgd/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



PepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%

Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.

Lees bericht




Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht

Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid