Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales


Afwasbaar bakje waarmee Thuisbezorgd gaat testen bij UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Bezoekers die de finale van de UEFA Women's Champions League bijwonen in Eindhoven op 3 juni, zontvangen hun bestelde maaltijden in herbruikbare verpakkingen. Deze verpakkingen worden na de wedstrijd ingeleverd en schoongemaakt, zodat deze hergebruikt kunnen worden voor toekomstige evenementen. In totaal verwacht moederbedrijf Just Eat Takeaway.com van Thuisbezorgd bij dit evenement meer dan 20.000 wegwerpverpakkingen te vervangen voor een herbruikbaar alternatief.

Kans

Vooralsnog gaat het om een test, maar wel eentje die onderdeel uitmaakt van een bredere strategie van Just Eat Takeway op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf wil onderzoeken welke duurzame alternatieven er zijn te vinden voor verpakkingen van afhaal- en bezorgmaaltijden. Zo werkt Just Eat Takeaway.com sinds 2021 samen met verschillende leveranciers van herbruikbare verpakkingen om dit systeem te testen voor maaltijdbezorging. Gijs Weterings, directeur Thuisbezorgd ziet de samenwerking met UEFA als een mooie kans om de voetbalfans tijdens alle finales te laten zien dat het mogelijk is favoriete maaltijd duurzaam verpakt te ontvangen.

Notpla

Tijdens de andere drie UEFA finale-wedstrijden werkt Just Eat Takeaway samen met de Engelse startup Notpla. Als onderdeel van de samenwerking tussen Just Eat Takeaway en UEFA worden meer dan 175.000 biologisch afbreekbare verpakkingen van Notpla beschikbaar gesteld aan voetbalfans die de Champions League-finale in Istanbul, de Europa League-finale in Boedapest en de Conference League-finale in Praag bijwonen. Deze kartonnen verpakking, gecoat met zeewier, is plasticvrij, recyclebaar, composteerbaar en kan op biologische wijze afbreken binnen enkele weken.

Bron: Thuisbezorgd/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Meerprijs plasticverpakking afgeschaft voor thuisbezorging

Politiek - Staatsecretaris Chris Jansen (Milieu) heeft vorige week vrijdag de Tweede Kamer geïnformeerd over evaluatie van de regels die moeten leiden om het gebruik van wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten te verminderen. De regels lijken te werken, volgens de staatssecretaris.

Lees bericht


Pizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd

Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.

Lees bericht

De broodtrommel verliest terrein in Nederland

Onderzoek -  De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.

Lees bericht

Heineken start bouw nieuw Global R&D Centre

Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid