Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken voor horeca
Samenwerking – Betaalapp Tikkie en Butlaroo, marktleider op het gebied van QR-bestellen in de horeca, sluiten partnership om horeca contactloos bestellen én betalen via QR-code aan te bieden. Beide initiatieven zien de samenwerking als een oplossing voor de tijdsdruk en het personeelstekort in de horeca.
De partnership zorgt er voor dat de horecabedrijven toegang krijgen tot het meest uitgebreide QR-bestelplatform van Nederland in combinatie met het gemak en de snelheid van Tikkie. Hiermee wordt het contactloos betalen en het bestellen in de horeca gemakkelijker voor horecaondernemers en consumenten. Gasten die op een terras of in een restaurant zonder tussenkomst van personeel willen bestellen of de rekening willen betalen, kunnen dit voortaan zelf regelen. Het enige wat zij hoeven te doen, is met een smartphone de QR-code op tafel te scannen en via een interactieve menukaart te bestellen en te betalen. Wachten op de rekening hoeft niet meer; gasten rekenen zelf af met Tikkie en kunnen desgewenst direct fooi geven. Ook kunnen zij de rekening eenvoudig splitten door tafelgenoten meteen een betaalverzoek te sturen.
Horecaondernemers en hun personeel hebben met het Butlaroo-dashboard direct inzage in bestellingen en betalingen. Ook kunnen zij de bestelomgeving zelf beheren, zoals QR-codes aanmaken en bestellocaties instellen. Eén van de restaurantketens die gebruikmaakt van deze technologie is Vapiano.
Bron: ABN AMRO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Neuromarketing kan ondernemer en marketeer helpen
Bijeenkomst - Neuromarketing is het vakgebied waarbij inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Hiermee kan je gebruik maken van het onbewuste in het menselijk brein. Tijdens een onlangs gehouden bijeenkomst over (on)bewuste beïnvloeding van Trema Foodnetwerk leerden Tim Zuidgeest en Elles van der Vleuten de aanwezigen met welke handige toepassingen we, in ons...
Lees berichtAd Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s
Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan het Stadhuisplein in Rotterdam.
Lees berichtVakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens
Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.
Lees berichtKHN bereikt akkoord over nieuwe Horeca-cao
Personeel - KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Er lag al een overeenkomst tussen beide partijen, maar maandag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca ook akkoord is.
Lees berichtNederlands Culinair Team wint Zilver en Sustainability Award
Wedstrijd - Het Nederlands Culinair Team, vertegenwoordigd door Tom Lamers en Tim Hoppe, heeft afgelopen week zilver en de Sustainability Award gewonnen tijdens de finale van de Global Chef Challenge in Singapore. Deze wedstrijd werd georganiseerd door het chef-netwerk Worldchefs.
Lees berichtEssense nieuwe high-end cateraar in eventcatering
Eventcatering – Chef-koks Jeroen Robberegt en Jasper Gronert hebben de handen ineen geslagen en zijn een nieuw avontuur aangegaan in de eventcatering met het bedrijf Essense. Met het high-end cateringbedrijf willen zij een nieuwe norm neerzetten op het gebied van culinaire evenementen.
Lees bericht