Tikkie haalt met 6,6 miljard euro nieuw jaarrecord


Ook op andere locaties – zoals scholen, vliegvelden, festivals, kringloopwinkels en binnenkort ook vakantie- en pretparken- zijn straks on-the-go blikjes en flesjes inleveren en kan via Tikkie het statiegeld direct op de rekening komen

Betalingen –In totaal is in 2023 voor ruim 6,6  miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar - 5,5 miljard euro - is hiermee opnieuw verbroken. Het totale bedrag dat sinds de start van Tikkie, ruim zeven jaar geleden, met de app is betaald, komt hiermee op ruim 25,2 miljard euro.

Tikkies worden veel gestuurd voor eten, lunch en boodschappen. Dit zijn ook de drie meest voorkomende omschrijvingen. Laat ABN AMRO weten, die het betaalsysteem heeft geïntroduceerd. Toch is de drukste dag van het jaar 24 november geweest. Op die dag was het Blak Friday en gingen veel mensen op koopjes dag. Ook de waarde van een gemiddelde Tikkie nam toe. De gemiddelde waarde is nu 44,14 euro, ruim drie euro meer dan vorig jaar.

Het totale aantal betaalde Tikkies dit jaar staat op het record van 150 miljoen en dat was voor de feestdagen. Tegen het einde van de maand - als het salaris weer op onze rekening staat – ontstaan de grootste pieken. Ook op warme zomerse dagen doet zich, volgens de bank,  vaak een zichtbare piek voor. Zo sprong de laatste week van juni er dit jaar uit, toen de zon volop scheen en Nederland er massaal op uittrok, om te genieten van een drankje en hapje op het terras of aan het strand.

Groepie

In 2023 namen daarnaast allerlei nieuwe functionaliteiten van Tikkie een grote vlucht. Zo is Groepie - een functionaliteit waarmee gezamenlijke uitgaven tussen vrienden en familie gemakkelijk kunnen worden bijgehouden - ontzettend hard gegroeid, aldus Moreno Kensmil, hoofd Marketing van Tikkie. “Groepie is een handige functionaliteit om gezamenlijke uitgaven tijdens vakanties, weekendjes weg en diners bij te houden en te verrekenen. Vrienden en familie hebben zo onderling een totaalbedrag van maar liefst 73 miljoen euro met elkaar verrekend. Ook Tikkie Deals, de cashback propositie, is hard gegroeid. Afgelopen jaren zijn er miljoenen euro’s terug geclaimd op verschillende producten”.

Statiegeld

Sinds kort kan ook statiegeld worden verrekend met Tikkie. Op diverse plekken staan emballageautomaten waar plastic flesjes en blikje kunnen worden ingeleverd. Zo beleefde Jumbo Eerbeek een primeur met de plaatsing van de allereerste emballage-automaat voor het inleveren van 100 statiegeldverpakkingen ineens. De uitbetaling van het statiegeld vindt direct plaats via een Tikkie QR-code. Ook op andere locaties – zoals scholen, vliegvelden, festivals, kringloopwinkels en binnenkort ook vakantie- en pretparken- zijn straks on-the-go blikjes en flesjes inleveren en kan via Tikkie het statiegeld direct op de rekening komen.

Bron: ABN AMRO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid