VITAM breidt eigen productenlijn steeds verder uit


Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht




Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid