Walmart lijft e-commercebedrijf Jet.com in


Overnames – De e-commercemarkt trekt. Grote ketens lijven massaal specialisten met sterke posities in. Zo ook Walmart dat overeenstemming heeft bereikt over de aankoop van e-commercebedrijf Jet.com. Kosten? 3 miljard dollar in contanten en daar komt later nog een pakket aandelen ter waarde van 300.000 dollar bij Dit meldt WalMart. De reden van de aankoop laat zich raden. De internetverkopen van WalMart vielen de laatste kwartalen een beetje tegen, hoewel topman Doug McMillon e-commerce tot topprioriteit had bestempeld. Vorig jaar was de internetverkoop goed voor 3 procent van de omzet van Wal-Mart, maar de groei vlakte de laatste kwartalen af. De remedie is dan kopen, kopen van specialisten met een sterke positie. Grootste Jet.com handelt gemiddeld zo'n 25.000 orders per dag af en zou circa 400.000 nieuwe shoppers per maand weten te strikken. De overname van het bedrijf is de grootste tot op heden van WalMart in de strijd met Amazon, dat op internet een dominantie heeft die vergelijkbaar is met die van WalMart op het gebied van fysieke winkels in de VS. Bron: @FoodClicks  

Overnames – De e-commercemarkt trekt. Grote ketens lijven massaal specialisten met sterke posities in. Zo ook Walmart dat overeenstemming heeft bereikt over de aankoop van e-commercebedrijf Jet.com. Kosten? 3 miljard dollar in contanten en daar komt later nog een pakket aandelen ter waarde van 300.000 dollar bij Dit meldt WalMart. De reden van de aankoop laat zich raden. De internetverkopen van WalMart vielen de laatste kwartalen een beetje tegen, hoewel topman Doug McMillon e-commerce tot topprioriteit had bestempeld. Vorig jaar was de internetverkoop goed voor 3 procent van de omzet van Wal-Mart, maar de groei vlakte de laatste kwartalen af. De remedie is dan kopen, kopen van specialisten met een sterke positie. Grootste Jet.com handelt gemiddeld zo'n 25.000 orders per dag af en zou circa 400.000 nieuwe shoppers per maand weten te strikken. De overname van het bedrijf is de grootste tot op heden van WalMart in de strijd met Amazon, dat op internet een dominantie heeft die vergelijkbaar is met die van WalMart op het gebied van fysieke winkels in de VS. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodplatform QSTA en databeheerder Foodbyte fuseren

Samenvoeging – Databeheerbedrijf Foodbyte en online foodplatform QSTA in Rotterdam zijn per 1 maart jl. samengevoegd. De bedrijven zetten hun gezamenlijke activiteiten voort onder de naam QSTA. Dankzij de samenvoeging wil het nieuwe QSTA verder voorop lopen in de foodwereld als het gaat om het verwerken en publiceren van fooddata.

Lees bericht


ING ziet winkelverkopen voor het eerst in tien jaar krimpen

Analyse – ING Research geeft in een analyse van de winkelverkopen aan dat het uitdagende tijden zijn voor retailers. De retailsector heeft te maken met een hoge inflatie en een laag consumentenvertrouwen. De verwachting is dat voor het eerst in tien jaar de afzet krimpt met zo’n 2% in 2023.

Lees bericht

Kwalitaria wint twee Dutch Interactive Awards

Verkiezing - Kwalitaria heeft samen met Bluebird Day twee zilveren Dutch Interactive Awards in ontvangst mogen nemen voor het nieuwe online platform. Tijdens de uitreiking in de Beurs van Berlage werd zowel in de categorie Digitale Transformatie als in de categorie E-commerce een award gewonnen.

Lees bericht



Coop groeit met 16% fors harder dan de markt

Supermarkten - Coop Supermarkten behaalde in 2020 16 procent meer omzet dan in 2019. De totale consumentenomzet steeg met bijna € 200 miljoen van € 1,5 miljard (in 52 weken) naar € 1,7 miljard (in 53 weken). Daarmee groeit de coöperatieve supermarktorganisatie opnieuw harder dan de markt (8,9%, bron: Nielsen).

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid