Artiesten vieren heropening horeca met variant op Hazes-lied
Actie – De artiesten Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen vieren met een nieuwe uitvoering van de Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ de heropening horeca. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat.
Ondernemers kunnen niet wachten om hun deuren weer te openen, personeel staat te popelen om nieuwe fusten aan te sluiten en gasten hunkeren naar avonden vol gezelligheid, zo laat bierbrouwer Heineken weten, die het nummer promoot.
Het idee voor het nummer ontstond tijdens de repetities van De Vrienden Van Amstel LIVE, dat vorige week vanwege de huidige overheidsmaatregelen niet door kon gaan. Marc Jitta, horecadirecteur Heineken Nederland, waar het merk Amstel onder valt: “Uiteraard hebben we dit initiatief, waaruit zoveel warmte voor de horeca spreekt, volledig omarmd. Alle seinen lijken op groen te staan voor een gedeeltelijke opening van de horeca. Wij staan in de startblokken om alle zaken op tijd van bier te voorzien. Dit lied is een geweldige opsteker voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt.”
Het is tijd, de hoogste tijd
Het welbekende André Hazes-nummer ‘Het Laatste Rondje’ uit 1981 wordt traditioneel in veel Nederlandse kroegen tegen sluitingstijd gedraaid. Het nummer werd herschreven voor het verlossende moment dat we weer mogen. Daarmee staat het refrein ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ niet meer symbool voor de laatste minuten dat de kroeg open is, maar voor de eerste minuten dat hij weer open gaat. Het nummer en de bijbehorende videoclip ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ zijn vanaf vandaag beschikbaar op YouTube.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees bericht‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees bericht