Nieuw in Nederland: Wayang Coffee


Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland

Introductie - Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland. De koffiebonen zijn 100% klimaatneutraal geproduceerd, verpakt in biobased folies en gecertificeerd door Rainforest Alliance.

Het bedrijf zet zich in voor duurzaamheid én ethische productie, laat zij weten. Met de introductie van hun koffiebonen in Nederland willen ze koffieliefhebbers een premium koffie-ervaring bieden, terwijl ze tegelijkertijd zorgen voor het milieu en de lokale gemeenschappen in Indonesië.

Slowroasting

De koffiebonen van Wayang Coffee worden zorgvuldig geselecteerd uit de beste plantages in Indonesië, bekend om hun smaken en aroma’s. Minimaal 30% van elke blend is afkomstig van het eiland Flores. “Door gebruik te maken van de slowroasting techniek krijgen de smaken in de koffieboon meer tijd om vrij te komen en ontstaat er een krachtig aroma,” aldus het bedrijf in een toelichting.

Biobased verpakking

Wat Wayang Coffee onderscheidt van andere merken is hun inzet voor klimaatneutraliteit. Het bedrijf heeft geïnvesteerd in klimaatcompensatieprojecten om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en een positieve bijdrage te leveren aan het milieu. Bovendien heeft Wayang Coffee gekozen voor biobased verpakkingen om hun koffiebonen te verpakken. Deze verpakkingen zijn voor 85% gemaakt van hernieuwbare en biologisch afbreekbare materialen, waardoor de impact op het milieu verder wordt verminderd.

Rainforest Alliance

De koffiebonen van Wayang Coffee zijn gecertificeerd door Rainforest Alliance. Dit certificaat garandeert dat de koffie op een verantwoorde manier is geproduceerd, waarbij rekening wordt gehouden met de ecologische, sociale en economische aspecten van duurzaamheid. Daarnaast werkt het bedrijf in Nederland samen met Urban Street Forest, een organisatie die bomen plant om te werken aan het herstel van het ecologische, sociale en economische potentieel van landschappen.

Bron: Wayang Coffee/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid